وجود بیش از 9200 هکتار باغ مثمر در مرکز لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

وجود بیش از 9200 هکتار باغ مثمر در مرکز لرستان

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از وجود بیش از 9200 هکتار باغ مثمر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، مهندس مراد بیرانوند در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان بیش از 9200 هکتار باغ مثمر در انواع گونه‌های گردو، هلو، شلیل، زیتون، انار، سیب، انجیر، انگور، سنجد و… وجود دارد.

وی ادامه داد: این مدیریت همچون سال‌های گذشته امسال نیز در راستای ساماندهی و سازماندهی توزیع نهال‌های مثمر دارای شناسنامه و گواهی سلامت معتبر از اول اسفندماه 95 اقدام به تامین، ثبت درخواست و توزیع نهال انواع درختان میوه اصلاح شده به قیمت یارانه‌ای و نیم بهاء بین متقاضیان احداث باغ در سطح شهرستان کرده است.

بیرانوند از باغداران منطقه خواست تا به منظور جلوگیری از آلودگی باغات میوه شهرستان به انواع بیماری‌های ویروسی، باکتریایی و انگلی از خرید نهال بدون شناسه معتبر خودداری کرده و از خرید این‌گونه نهال‌ها از فروشندگان دوره‌گرد بپرهیزند.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد پیش‌بینی کرد: بیش از 100 هزار اصله نهال اصلاح شده در فصل درختکاری در سطح مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بین متقاضیان احداث باغ توزیع شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی بعمل آمده در این بازده زمانی حدود 300 هکتار باغ مثمر به صورت فنی و اصولی زیرنظر کارشناسان باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان طراحی و توسط باغداران غرس شود. 95/12/7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.