پری شاهیوندی

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه
جشنواره‌ی داستان کوتاه حیرت (داستان خلاقانه‌ی سال) که به همت مدرسه‌ی داستان‌نویسی حیرت در شیراز برگزار می‌شود امسال سومین دوره‌ی خود را پشت سر می‌گذارد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، این جشنواره که در راستای معرفی خلاق‌ترین داستان کوتاه نویسان کشور، برگزار می‌شود از هرگونه اصالت دادن به نگاه خلاقانه در هنر و ساختارشکنی و فراتر رفتن یا برون‌رفت از سنت‌های تثبیت شده‌ی داستان‌نویسی استقبال می‌کند.
در این دوره 769 اثر توسط 504 داستان‌نویس به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شد که 31 اثر به دلیل عدم انطباق فاحش با شرایط فراخوان، از بخش مسابقه خارج شدند و از میان تمام آثار، تنها 40 اثر به مرحله‌ی نیمه‌نهایی راه یافتند.
داستان «حدس بزنید کی؟» نوشته‌ی امین شیرپور نویسنده خرم‌آبادی که پیش از این برگزیده بخش داوران و رتبه دوم بخش جنبی (مردمی) جایزه ادبی بهرام صادقی شده بود در میان این 40 داستان برتر قرار دارد.
سال گذشته نیز داستان «سایکو» نوشته‌ی امین شیرپور رتبه‌ی دوم باشگاه برگزیدگان این جشنواره را کسب کرد و داستان «تشابه صورت‌ها« نوشته‌ی پری شاهیوندی دیگر نویسنده‌ی خرم‌آباد در جمع ده داستان برتر از نگاه داوران این جشنواره قرار گرفت.
این دو داستان به همراه بیست داستان برتر دیگر این جشنواره در شماره‌‌ی دوم سالنامه‌ی «داستان خلاقانه‌ی سال (حیرت)» که شهریور ماه سال 95 منتشر شد به چاپ رسیدند.
اختتامیه‌ی این دوره طبق اعلام قبلی، شهریور ماه امسال در شیراز برگزار خواهد شد و ده داستان برتر در قسمت داوری و باشگاه برگزیدگان متعاقباً اعلام خواهند شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.