معرفی جاذبه‌های گردشگری خرم آباد توسظ پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

معرفی جاذبه‌های گردشگری خرم آباد توسظ پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی

خرم‌آباد بزرگترین شهر و مرکز استان لرستان است و از سوی دفتر منطقه‌ای اسکان بشر سازمان ملل متحد به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده و علت آن اجرای طرح توسعه پایدار شهری بر مبنای گردشگری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (95/12/29 )؛ خرم‌آباد بزرگترین شهر و مرکز استان لرستان است، بر سر شاهراه تهران- خوزستان قرار گرفته و دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی فراوانی است.

شهر خرم آباد مرکز لرستان باستانی در دره‌ای باصفا و بر ساحل رودخانه خرم آباد قرار دارد. در اواخر دوره صفوی خرم‌ آباد مقر حکومتی والی لرستان فعلی بود از آبادانی فراوانی برخوردار، اما بر اثر هجوم سپاه عثمانی به ویرانی گرایید.

در دوران قاجار خرم آباد نسبتا توسعه یافت و قلعه گلستان ارم از قلاع معروف خرم آباد به دستور محمد حسین میرزای دولتشاه مرمت شد.

دره خرم‌آباد دارای چشمه‌های آب و هوای دلپذیر می‌باشد و موقعیت طبیعی ممتاز و مواهب خدادادی در این دره سبب سکونت انسان‌های اولیه در غارهای پنج‌گانه پیش از تاریخ، شکل‌گیری شهر قدیمی شاپورخواست (دوره ساسانی) و ایجاد آثار شاخص فرهنگی تاریخی در دوره‌های مختلف در این دره زیبا شده است.

همچنین چشمه‌ها، سراب‌های فراوان، دریاچه دل‌انگیز کیو در مرکز شهر و موقعیت ارتباطی آن در گذشته به عنوان راه مواصلاتی غرب به جنوب، این شهر را در زمره یکی از شهرهای توریستی و زیبای ایران قرار داده است.

از جمله دیدنی‌های خرم آباد می‌توان به قلعه فلک‌ الافلاک، مناره اجری، سنگ نوشته ،گرداب سنگی، پل شاپوری، موزه فلک الافلاک ، مقبره زیدبن علی، دریاچه کیو، دریاچه بهشت ،دریاچه ماهی ، آبشار بیشه ،آبشار نوژیان، آبشار سه گانه گریت، آبشار وارک ،بقعه شجاع‌الدین خورشید، بقعه شاهزاده احمد، مسجد جامع، مقبره بابا طاهر، سراب چنگایی، بازار میرزا سیدرضا، تنگه شبیخون، مناره آجری، غار دوشه و گردشگاه گوشه اشاره کرد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.