مرمت خانه جوادی  

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

مرمت خانه جوادی

"خانه جوادی" در خرم‌آباد مرمت شد

مرمت خانه جوادی ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: عملیات مرمت “خانه جوادی” شهرستان خرم‌آباد با اعتبار ۷۰ میلیون تومان پایان یافت.

سیدامین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در این عملیات مرمتی سقف، کف‌سازی، طاق و بندکشی این خانه تاریخی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار است اظهار داشت: احیای خانه‌های تاریخی در استان علاوه بر حفظ اثر، موجب رونق گردشگری و افزایش اشتغال‌زایی خواهد شد.

قاسمی عنوان کرد: خانه جوادی در شهر خرم‌آباد، خیابان حافظ، کوچه کاکاوند قرار دارد که با شماره ۳۲۳۴۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی همچنین از اتمام عملیات مرمت و استحکام‌بخشی یکی دیگر از پایه‌های بزرگ‌ پل تاریخی کشکان در شهرستان چگنی خبر داد و گفت: در این عملیات حساس مرمتی، عمده بازسازی با استفاده از سنگ‌های دانه‌درشت پاک‌تراش انجام شد و پروژه مطابق دستورالعمل‌ و بخش‌نامه‌های بین‌المللی مرمت به اتمام رسید.

قاسمی با اشاره به اینکه در این پروژه حجم عملیات مرمت بیش از ۱۰۰ مترمکعب بود بیان کرد:  این عملیات در ضلع جنوبی ناحیه شرقی سازه پل انجام شد و به موجب آن یکی از بزرگ‌ترین پایه‌های پل تاریخی کشکان مورد بازسازی قرار گرفت‌.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ اصالت بناهای تاریخی در فرآیند مرمت خاطرنشان کرد: در این سری از عملیات، یک پایه‌ بزرگ از پل تاریخی کشکان با استفاده از مواد و مصالح مشابه با بافت اثر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت به نحوی که از دید گردشگران هیچ مغایرتی با اصل سازه بنای تاریخی ندارد.

قاسمی ادامه داد:  این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.