محله علی‌آباد خرم‌آباد فوراً تعیین تکلیف شود

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: کلیه زمین‌های دولتی در لرستان را ظرف یک ماه شناسایی کنید.
 محمد نهاوندیان ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی استان لرستان که در استانداری برگزار شد، خطاب به استاندار اظهار داشت: در این جلسه شما همه اختیارات لازم را دارید، با احساس اختیار کامل در مورد تمامی زمین‌های دولتی تصمیم بگیرید.
وی بابیان اینکه اصلاً اینجا بحث اینکه زمین مال این دستگاه و یا آن دستگاه اصلاً نیست، تأکید کرد: اموال دولتی مال دولت است نه مال وزارتخانه‌ها، اصلاً وزارتخانه‌های زمین و مال ندارند لکن استاندار با اختیار 100 درصدی می‌تواند برای زمین‌های دولتی تصمیم بگیرد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه زمین‌ها مال مردم و در اختیار دولت است، خاطرنشان کرد: قانون‌گذار حکم کرده تمام زمین‌های مازاد باید در اختیار این طرح بازآفرینی شهری قرار بگیرند.
نهاوندیان با اشاره به اینکه مردم ولی‌نعمت ما هستند و قابل‌قبول نیست بخشی از جامعه ما در این وضعیت (سکونت‌گاه‌های غیر رسمی) زندگی کنند، افزود: اگر یک زلزله با ریشتر بالا به رخ دهد می‌خواهیم چه‌کار بکنیم؟ باید علاج قبل از واقعه انجام دهیم.
وی گفت: تصمیم گرفتیم ظرف 5 سال آسیب‌پذیری مردم ایران را در مقابله با زلزله را تمام کنیم.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه باکارهای وصله‌پینه تا 100 سال دیگر مشکل حل نخواهد شد، خاطرنشان ساخت: می‌خواهم این جلسه در رأس استاندار و اعضا مسئولان استان با حضور بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کند.
نهاوندیان بیان داشت: قهرمان این کار “شرکت‌های توسعه گر”، متولی “شهرداری” و حامی 100 درصدی “استاندار و مابقی دستگاه‌هاست”.
وی عنوان کرد: در سیستم بانکی، مالیاتی و … مقررات مربوطه در آیین‌نامه را تصویب کردیم و موضوعی نبود برای مقررات زدایی طرح نکرده باشیم و برایش تصمیم نگرفته باشیم.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: اگر مانع دیگری شناسایی کردید به ما اعلام کنید ظرف 2 هفته مصوبه آن را می‌گیرم.

استاندار اختیار کامل دارد

نهاوندیان با بیان اینکه استاندار با احساس اقتدار کامل در رابطه با زمین دولتی اختیار کامل دارد، بیان داشت: شهرداری‌ها خوب می‌دانند هر دستگاه دولتی در کدام محله چه زمینی دارد لذا استاندار با اختیار 100 درصدی و 0 تا 100 می‌تواند تصمیم‌گیری نماید.
وی با اشاره به انگیزه‌مند بودن بخش خصوصی و اینکه حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی لرستان به میدان بیاید، افزود: بروید لرستانی‌های سراسر کشور را پیدا کنید! چطور است لرستانی‌های سراسر کشور موفق‌اند اما در خود لرستان کم آن‌ها را می‌بینیم؟ از آن‌ها بپرسید چه چیزی می‌خواهید که لرستان را آباد کنیم؟
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: ما آمادگی داریم هر پیشنهادی را به مشوق‌هایمان اضافه کنیم چراکه ما می‌خواهیم کار انجام شود.
نهاوندیان خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کف نوسازی واحدها را در لرستان را 200 هزار واحد تعیین کنید، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم این نوع اهتمامی که رئیس‌جمهور در زمینهٔ بازآفرینی شهری دارد هم شما داشته باشید.
وی افزود: جان، ایمنی و عزت مهم است لذا در معابر تنگ باریک و تاریک مردم اگر یک مریض داشته باشند تا به مرکز درمانی برسانند ازدست‌رفته است.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تصریح کرد: این طرح هم اشتغال‌زایی دارد و انواع و فواید دیگری نیز دارد.
نهاوندیان بابیان اینکه حاضرم یک جلسه دیگر به خرم‌آباد بیایم اما به شرطی که همه محلات ناکارآمد را شناسایی کرده و توسعه گر پیدا کنید، افزود: ما محله به محله دنبال ساختمان‌سازی نیستیم لکن دنبال محله سازی هستیم لذا صداوسیما باید روزی یک خبر منتشر کند و فضاسازی برای بازآفرینی شهری انجام دهد.
وی با بیان اینکه درزمینه جا یابی، زمین یابی و تخصیص عقب هستیم، افزود: ما در تهران، بهمن‌ماه به شهردار پایتخت فشار آوردیم که این کار را انجام دهد و اکنون مردادماه هستیم خب! استان منتظر چیست و کیست که حمایت کند؟
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با ابلاغ ضرب العجلی به استاندار با بیان اینکه حداکثر ظرف مدت یک ماه تمام زمین‌های دولتی باید شناسایی شود، افزود: همه نظام پای‌کار آمده است و در همین هفته استاندار با فرمانداران و شهرداران جلسه بگذارد و این مسؤولیت را توزیع نماید.
نهاوندیان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی شرکت‌های توسعه گر را فراخوان بدهد، اظهار داشت: آقای سلاحورزی غیر از اینکه رئیس اتاق لرستان است، عضو مؤثر هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران هم هست لذا همه بخش خصوصی را اگر ایشان “سوت” بزند به لرستان می‌آورد.
وی گفت: چهره‌ای که از شهر خرم‌آباد دیدم در بخش ساخت‌وساز خیلی قابلیت دارد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه محله علی‌آباد خرم‌آباد فوراً تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم 200 خانوار را با حرف معقول قانع کنیم باید برویم زبانمان را عمل کنیم!
نهاوندیان با اشاره به زمین اسب‌دوانی خرم‌آباد، گفت: اینجا یک زمین برای اسب‌ دوانی در نظر گرفته‌شده و 30 سال از آن گذشته و اکنون کاری انجام‌نشده است لکن می‌تواند طرح را به آنجا ببرید و پس از تخریب یک محله ناکارآمد، اسب‌دوانی یا فضای ورزشی را به آنجا ببرید.  97/5/1
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.