طرح جامع گردشگری لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

لزوم تهیه طرح جامع گردشگری لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم تهیه طرح جامع گردشگری استان تأکید کرد.

احمد مرادپور در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با انتقاد از اینکه چندین سال است در جلسات، مباحث گردشگری و نبود زیرساخت‎های لازم بیان شده اما به نتیجه‎ای نرسیده‎ایم، افزود: چرا باید چند روز بعد از آغاز تعطیلات تابستانی جلسه ستاد تسهیلات ویژه این ایام برگزار شود؟

وی با بیان اینکه جلسات تعطیلات تابستانی باید در فصل زمستان گرفته می‎شد، ادامه داد: در ابتدای هر اقدامی باید بپذیریم که گردشگری یک صنعت است و مانند هر صنعتی نیاز به طرح توجیهی که قدرت رقابت‎پذیری داشته باشد را دارد؛ همچنین زیرساخت‎های آن باید فراهم شود.

مرادپور با تأکید بر اینکه طرح توجیهی گردشگری باید درآمدزا باشد، اضافه کرد: باید بررسی کرد که به دنبال چه موضوعی هستیم و برای همین نیاز به پلان و نقشه راه داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: در ادامه، طرح تهیه‌شده باید در اختیار مشاور قرار گیرد، روش ساخت نیز انتخاب و وظایف هر دستگاهی مشخص شود.

وی با بیان اینکه هرچند وقت یک‌بار تب یک موضوع در استان به راه افتاده و بعد از مدتی خاموش می‎شود، گفت: هم‌اکنون بحث گردشگری است که به علت نداشتن پلان و نقشه راه، تمام اقداماتی که انجام می‎دهیم با شکست روبرو خواهند شد. اگر طرح گردشگری تهیه نشود وجود ستادهای ویژه آن معنایی ندارد و دستاوردی به همراه نخواهند داشت.

مرادپور با بیان اینکه باید تعیین شود هدف ما از جذب گردشگر به استان چیست، ادامه داد: تنها معرفی استان ملاک نباشد و باید به دنبال درآمدزایی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه پلان گردشگری باید توسط اداره میراث تهیه شود، بیان کرد: هر جاذبه، گردشگران مخصوص به خود را دارد و در ابتدای هر کاری باید این نقشه تهیه شود.

به گفته وی بدون هدف به دنبال جذب گردشگر هستیم که باید این موضوع به‌طور ویژه بررسی شود.

مرادپور اظهار کرد: هر جاذبه باید بتواند هزینه‎های خود را تأمین کند تا درآمد آن صرف نگه‎داری شود. نگه‎داری زیرساخت‎ها نیاز به متولی دارد و تنها ایجاد آن‌ها نباید مدنظر قرار گیرد.

معاون استانداری لرستان با تأکید بر اینکه موضوعات جلسات باید به‌صورت کارشناسی شده بررسی شوند، گفت: تا با این روش‎های معمول پیگیر مسائل شویم راه به‌جایی نخواهیم برد.  97/3/27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.