لرستان از غافله عمران و آبادانی عقب مانده

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

لرستان از غافله عمران و آبادانی عقب مانده، وی با بیان اینکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی غیر قابل انکار است گفت: اما به هر دلیلی، لرستان از غافله عمران و آبادانی عقب مانده و نرخ بالای بیکاری، تورم بالا، عدم رونق مطلوب کسب و کار و… آثار زیان باری را بر این استان گذشته است.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز سه شنبه در دیدار با معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به نقش مؤثر مردم لرستان در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این راستا نیاز بوده که استان مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نتیجه این امر، افزایش معتادین، خرید و فروش مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی، طلاق، خرید و فروش سلاح و… است افزود: این آسیب‌ها و مشکلات با حضور مردم این استان در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب سازگاری ندارد.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: می‌طلبد که از همه ظرفیت‌ها ما استفاده کنیم تا آسیب‌های اجتماعی در لرستان کاهش پیدا کند.

۷ هزار میلیارد از خسارت‌های سیلاب هنوز جبران نشده است

وی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، منابع آبی، دامپروری و… تصریح کرد: در لرستان صنایع خوبی ایجاد شده اما متأسفانه اینها یا تعطیل و یا نیمه تمام رها شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وقوع دو بار سیلاب در لرستان و خسارت‌های فراوان به استان گفت: با تمام تلاش‌های صورت گرفته چهار هزار میلیارد تومان از این خسارت‌ها جبران شده اما بیش از شش تا هفت هزار میلیارد تومان از این خسارت‌ها هنوز جبران نشده است.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: اگر در چند سال این خسارت‌ها جبران شود تازه ما به اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ و زمان وقوع سیلاب بر می‌گردیم.

بیکاری جوانان و معضل آسیب‌های اجتماعی

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با همدلی و خرد جمعی این مشکلات را حل کرد ادامه داد: با وجود منابع آبی فراوان، متأسفانه اراضی کشاورزی آبی لرستان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه متأسفانه هنوز شبکه‌های آبیاری سدهای استان احداث نشده‌اند گفت: مجموعه این مشکلات باعث می‌شود که جوانان بیکار باشند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه اگر برای جوانان شغل ایجاد شود، دیگر شاهد آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان نخواهیم بود تصریح کرد: متأسفانه واحدهای صنعتی استان مانند پارسیلون، فولاد، چرم و پوست و… تعطیل شده‌اند.

سکونت ۲۵۰ هزار نفر در مناطق آسیب پذیر

وی افزود: ۴۸ منطقه آسیب پذیر در استان داریم، در مجموع حدود ۲۵۰ هزار نفر در این مناطق سکونت دارند و این مناطق محلی برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی و توزیع مواد مخدر شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی در این مناطق افزود: گروههای انقلابی و جهادی فعالی در استان داریم، می‌توان از ظرفیت این گروه‌ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر در استان مطلوب است البته موانعی هم بر سر راه وجود دارد گفت: می‌طلبد در راستای تسهیل در مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر، اقدامات لازم صورت گیرد.  99/12/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.