پروژه فاز دوم انتقال آب کاکارضا به خرم‎آباد300 میلیارد تومان نیاز دارد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

پروژه  فاز دوم انتقال آب کاکارضا به خرم‎آباد300 میلیارد تومان نیاز دارد

استاندار لرستان گفت: فاز دوم انتقال آب کاکارضا به خرم‎آباد 300 میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در مراسم تودیع و معارفه فرماندار خرم‎آباد ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: جشن‎های امسال دهه فجر بدون حضور آیت‎الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‎شود، شخصی که منادی و ریل‎گذار توسعه و آبادانی کشور بوده و زحمات وی قابل تقدیر و ماندگار است.

وی یادآور شد: مشکل گلخانه دیناروند که طلسم شده بود، رفع و خوشبختانه تعیین تکلیف شد و در جلسه‎ای که امروز در تهران داشتیم، این گلخانه به شرکت آب و خاک واگذار شد.

بازوند در ادامه با بیان اینکه جمعیت شهری خرم‎آباد قابل توجه است، اضافه کرد: تنگناهای فراوانی در حوزه شهری مرکز استان وجود دارد. فرماندار جدید باید همکاری تنگاتنگ با شورای شهر و شهردار خرم‎آباد داشته باشد.

استاندار لرستان ادامه داد: خرم‎آباد به واسطه کالبدی، راهبرد جدیدی نیاز دارد. با وجود شرایط فعلی، شهر نمی‎تواند آرامش و آسایش برای ساکنین داشته باشد.

وی اذعان کرد: متأسفانه در جامعه ما به زیر پوست شهر توجه نمی‎کنیم و همین باعث به‎وجود آمدن مشکل می‎شود. خرم‎آباد در زیر پوست شهر نیازمند توجه ویژه است و اگر توجه نشود؛ سرمایه اصلی نظام یعنی اجتماعی از بین می‎رود.

بازوند در ادامه تأکید کرد: ساختمان فرمانداری خرم‎آباد چون قدیمی است باید تغییر کند. توسعه باید از مرکز استان شروع شود.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه سرانه درآمدی مردم باید افزایش پیدا کند، افزود: اگر این کار انجام شود آن وقت می‎توانیم بگوییم توسعه رخ داده است.

وی در ادامه گفت: فرماندار باید با اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات را فراهم کند تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

بازوند با اشاره به برخی صنایع تعطیل شده در استان، خاطرنشان کرد: با فروش برخی کارخانجات در حق شهرستان خرم‎آباد و استان ظلم شده و آنها حق لرستان بوده که متأسفانه جابجا شده‎اند.

استاندار لرستان با اشاره به افتتاح فاز اول انتقال آب کاکارضا به خرم‎آباد که با حضور وزیر نیرو انجام شد، اضافه کرد: فاز دوم این کار به بیش از 300 میلیارد تومان نیاز دارد.  95/11/15

تأمین 60 میلیون مترمکعب آب صنعت و شرب شهر خرم‌آباد  

حمیدرضا کرم‌وند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال آب کاکارضا از سال 82 آغاز و چند روز پیش به بهره‌برداری رسید.

وی درباره موقعیت این طرح گفت: سامانه انتقال آب این پروژه از محل بند انحرافی بر روی رودخانه کاکارضا در 30 کیلومتری شهر خرم‌آباد آغاز می‌شود و با طول حدود 33 کیلومتر تا محل تصفیه‌خانه موجود این شهر ادامه دارد.

کرم‌وند با اشاره به اهداف طرح تصریح کرد: سالیانه تأمین 5 میلیون مترمکعب آب صنعت و 55 میلیون مترمکعب آب شرب شهر خرم‌آباد در افق 1420 و با جمعیت 617 هزار نفر و مصرف سرانه 230 لیتر در روز به ازای هر نفر از اهداف اصلی این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اظهار کرد: “سیستم انحراف شامل بند انحرافی و کانال انتقال آب از بند تا ورودی تونل، تونل انتقال آب کاکارضا، سامانه انتقال آب از تونل کاکارضا به آبپخش اصلی، سد مخزنی مخمل‌کوه و تأسیسات و خطوط انتقال آب شرب شهر خرم‌آباد” از مولفه‌های اصلی این سامانه هستند.
وی یادآور شد: طول تونل انتقال آب کاکارضا 3111 متر و عرض تمام شده 3.7 متر است که ظرفیت عبور دبی 15 مترمکعب درر ثانیه را دارد.   95/11/17

تخصیص آب کشاورزی پروژه انتقال آب کاکارضا حذف شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: تخصیص آب پروژه انتقال آب کاکارضا کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا میرزایی در بازدید استاندار لرستان از پروژه انتقال آب کاکارضا، اظهار کرد: به‌عنوان مطالبه بحق مردم، نسبت به حذف تخصیص آب کشاورزی پروژه انتقال آب کاکارضا اعتراض داشته و با کمک استاندار محترم لرستان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع هستیم.
وی افزود: عملیات اجرایی طرح انتقال آب رودخانه کاکارضا در سال ۱۳۸۳ با اهداف اولیه جهت تامین آب شرب شهر خرمآباد به میزان ۵۵ میلیون متر مکعب، صنعت ۵ میلیون متر مکعب و تامین آب ۷۳۰۰ هکتار از اراضی دیم روستاهای ده پیر و بادیه آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: تخصیص آب اولیه طرح، ۱۳۵ میلیون متر مکعب بوده که شامل ۱۱۷ میلیون متر مکعب انتقال آب از تونل، ۱۲ میلیون متر مکعب آب میان حوضه روستای ده پیر و ۶ میلیون متر مکعب آب زیر زمینی بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: در برنامه جدید وزارت نیرو که دو سال قبل اعلام شد، تخصیص آب این پروژه به ۶۰ میلیون متر مکعب شامل ۵۵ میلیون متر مکعب برای شرب شهر خرم‌آباد و ۵ میلیون متر مکعب برای مصارف صنعتی کاهش یافت و تخصیص کشاورزی آن حذف شد.
میرزایی بیان کرد: تاکنون فاز اول طرح انتقال آب کاکارضا به شهر خرم‌آباد افتتاح شده و ۱۷ میلیون متر مکعب آب شرب از خروجی تونل به وسیله لوله به تصفیه خانه شهر خرم‌آباد انتقال داده می‌شود.   96/8/13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.