عدم وجود زیرساخت‌ها یکی از آسیب‌های جدی استان لرستان است

زمان مطالعه این مطلب تنها: 4 دقیقه
استاندار لرستان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، مباحث اقتصادی اولویت اولِ ما در استان لرستان بود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌آباد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری در حال تهیه یک سند پنج محور هستیم این که این سند تا ۱۵ اردیبهشت آماده می‌شود.
وی افزود: این سند در راستای اقدامات مثبتی است که به سه دسته: ارتقا توان تولید داخلی، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و توجه ویژه به تکنولوژی است.
استاندار لرستان ادامه داد: در همین راستا اولین گام ما برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان لرستان بود که با استقبال بی‌نظیر سفرا و سرمایه‌گذاران خارجی برگزار شد.
بازوند با بیان این که در ادوار گذشته، دولت متولی توسعه بود و همین موضوع باعث می‌شد که منابع مالی زیادی برای توسعه هزینه نشود، افزود: علت آن‌هم نبود اعتبارات بود اما امروزه با تکیه‌بر بخش خصوصی و مردم بایستی شاهد رونق و توسعه در استان باشیم.
وی تصریح کرد: اگر ما موانع سرمایه‌گذاری را برداریم، سرمایه به‌صورت خودبه‌خود راه خودش را پیدا می‌کند.
استاندار لرستان با بیان این که همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور ۸ سفیر و ۱۸ سرمایه‌گذار خارجی برگزار شد، افزود: سفیر کرواسی به من اظهار داشت، ظرفیت‌های لرستان جذابیت‌های بالایی دارد و باید از آن‌ها نهایت استفاده را کرد.
بازوند گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار میلیارد تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم که اگر حداقل ۱۰ درصد آن تحقق پیدا کنند توسعه قابل‌توجهی را در استان شاهد خواهیم بود.

لزوم توجه به تکنولوژی

وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه به تکنولوژی یکی از موارد مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد به‌طور مثال اگر صنایع ما می‌خواهد با بازار داخلی رقابت کند باید تکنولوژی‌اش به‌روز باشد.
استاندار لرستان گفت: امروزه تکنولوژی‌هایی که در گلخانه کشت و صنعت لرستان در حال انجام است از بروزترین تکنولوژی‌هایی است که در دنیا استفاده می‌شود.
بازوند با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی قبل از تولید کالا، بایستی به فکر بازار فروش خود باشند، افزود: گلخانه کشت و صنعت از هم‌اکنون قراردادهای خود را با روسیه جهت فروش محصولات خود انعقاد نموده است.
وی در بخشی از سخنان خود با بیان این که در بحث توسعه صادرات غیرنفتی در سال گذشته به شاخص 21.5 درصد رسیده‌ایم، افزود: هدف خود را در سال ۹۶ برای ۲۸ درصد تعیین نموده‌ایم.
استاندار لرستان تأکید کرد: عدم وجود زیرساخت‌ها یکی از آسیب‌های جدی استان لرستان است لذا اگر می‌خواهیم سالیانه ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنیم بایستی زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.
بازوند افزود: با این مبلغ سالیانه بایستی 10 هزار بیکار را سر کار ببریم و زمانی که از این رقم صحبت می‌کنیم بایستی پول و سرمایه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: امروز برای ایجاد یک شغل پایدار حداقل مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان بایستی سرمایه‌گذاری شود.

توجه خاص به زیرساخت‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که من هم همانند استاندارهای قبلی می‌توانستم به فکر بعضی از زیر ساختها نباشم، افزود: امروزه کسی از آن‌ها سؤال، جواب و کسی آن‌ها را محاکمه نخواهد کرد کما اینکه من را هم محاکمه نمی‌کنند.
استاندار لرستان گفت: اما اعتقاد من بر این است اگر توسعه در لرستان بایستی صورت بگیرد لازمه آن بحث زیرساخت‌هاست که مجدانه پیگیر آن هستیم.
بازوند با بیان این که بایستی نیاز آیندگان را هم برطرف کنیم، چرا که آن‌ها نیز به آسایش نیاز دارند، خاطرنشان ساخت: زیرساخت‌هایی که امروزه در حال احداث است باید ده سال پیش انجام می‌شد.
وی تأکید کرد: وقتی ۱۶۰ هزار بیکار در لرستان وجود دارد، برای اشتغال آن‌ها بایستی زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم که بتوانیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم و اشتغال ایجاد کنیم.
استاندار لرستان با تقدیر از زحمات سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اظهار داشت: ایشان عنایت‌های ویژه‌ای به لرستان داشته، دارند و برای توسعه استان لرستان زحمات و اقدامات فراوانی را انجام دادند.

امروز باند فرودگاه خرم‌آباد یکی از بهترین باندهای فرودگاه‌های کشور است

بازوند همچنین با بیان اینکه سفرای کشورها را نمی‌توان با اتوبوس به خرم‌آباد آورد، افزود: چندی پیش با مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه جهت برگزاری یک همایش با حضور سفرهای کشورهای مختلف در لرستان صحبت‌های را داشتیم اما زمانی که آن‌ها جهت بررسی و فراهم‌سازی برنامه‌ها به خرم‌آباد آمدند اظهار داشتند این شهر به‌اندازه کافی هتل ندارد و به همین دلیل این همایش را لغو کردند.
وی با بیان اینکه لرستان نیازمند فرودگاه است، افزود: تاکنون حدود ۵۳ میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های فرودگاه هزینه شده است، حال اگر این مبلغ را هشت سال پیش هزینه می‌شد امروز این مبلغ را به زخم دیگری می‌زدیم.
استاندار لرستان خاطر نشان کرد: این که ما، پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را از هفته‌ای ۵ پرواز به 30 پرواز رسانده‌ایم، مذاکرات و پشت‌صحنه‌های فراوان و عجیبی دارد و به‌راحتی امکان‌پذیر نیست!
بازوند افزود: سال 1394 جهت روشنایی فرودگاه، اقدام به خرید لوازمات لازم نمودیم این اقلام بعد از مدت 2 سال امروز وارد گمرک بندرعباس شده است.
وی اظهار داشت: به گفته خلبان‌ها، امروز باند فرودگاه خرم‌آباد یکی از بهترین باندهای فرودگاه‌های کشور است.
استاندار لرستان گفت: وقتی می‌خواستیم پرواز حجاج را در فرودگاه خرم‌آباد برقرار کنیم صاحبان این امر اظهار داشتند مقاومت باند فرودگاه خرم‌آباد کم است و هواپیماهای پهن‌پیکر نمی‌توانند در این فرودگاه فرود بیایند.
بازوند ادامه داد: در همین راستا بایستی باند فرودگاه را به چهار کیلومتر می‌رساندیم و عرض باند را افزایش می‌دادیم و علاوه بر آن مقاومت باند را از 30 به 60 می‌رساندیم.
وی با بیان این که سیستم ناوبری فرودگاه خرم‌آباد امروز تکمیل‌شده است، افزود: به‌زودی دو ایرلاین جدید در خرم‌آباد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و هر روزه صبح و عصر پروازهای مختلف را خواهیم داشت.
استاندار لرستان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حجاج امسال را بتوانیم از فرودگاه خرم‌آباد به سرزمین وحی جابجا کنیم.
بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیرساخت‌های لازم جهت توسعه در استان لرستان، به آزاد راه خرم‌آباد- اراک اشاره کرد و گفت: ۷۰ کیلومتر این پروژه امروز در حال انجام است و بنا بر آخرین اطلاعات حدود 3 هزار و 600 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.
وی افزود: اینکه زحمتکشان قرارگاه خاتم‌الانبیا ۳ هزار و ۱۰۰ متر تونل در مدت‌زمان ۱۸ ماه زیر کوه‌ زده‌اند اقدامی شگفت‌انگیز انجام داده‌اند.
استاندار لرستان گفت: هر کیلومتر از این تونل ۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
بازوند گفت: این پروژه اگر در سال ۹۶ به بهره‌برداری نرسد قطعاً و یقیناً در سال ۹۷ افتتاح خواهد شد.  96/2/3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.