ضرورت ساخت موزه موسیقی در لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

ضرورت ساخت موزه موسیقی در لرستان

یک موزیسین و فعال هنری گفت: ساخت موزه موسیقی در لرستان احساس می‌شود.

امین عباسیان  اظهار کرد: موسیقی لرستان یکی از شناسنامه‌دارترین موسیقی‌های نواحی ایران است و بدون شک در سراسر ایران و نقاط مختلف دنیا به فواصل و لحن صدا و مشخصه‌های موسیقیایی که دارد به‌طور بارز از موسیقی نواحی دیگر مشخص است.

وی ادامه داد: اگر در هر جای دنیا به‌اندازه یک ثانیه موسیقی لرستان در میان دیگر موسیقی‌ها به اشتراک گذاشته شود کاملاً معلوم و مشخص است، لذا اگر بخواهیم این موسیقی را نسبت به استان‌هایی دیگر ارزیابی کنیم تنها چند استان داریم که از ویژگی‌ها برخوردار هستند.

عباسیان اضافه کرد: علاوه بر این موسیقی بختیاری هم به‌عنوان یک موسیقی شناسنامه‌دار مطرح است که مردم لرستان به‌خوبی با این موسیقی آشنا بوده و با آن عجین هستند.

این موزیسین خاطرنشان کرد: موسیقی لرستان یک موسیقی بکر و پیشینه‌دار است و در فواصل و دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود، حال با توجه به قدمت و پیشینه موسیقی لرستان ساخت یک موزه موسیقی در این استان به‌خوبی احساس می‌شود.

وی یادآور شد: اما متأسفانه تابه‌حال این مکان بنا به دلایلی صورت نگرفته است.

عباسیان گفت: در قلعه فلک‌الافلاک به‌صورت خیلی جزئی چند نمونه از سازهای موسیقی لرستان در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان به موسیقی قرارگرفته است که به‌هیچ‌وجه در حد و اندازه موسیقی لرستان نیست.

این فعال هنری اظهار کرد: ایجاد چنین موزه‌ای همت عالی می‌خواهد و مسئولین امر باید به قدمت و پیشینه موسیقی لرستان که بیانگر فرهنگ غنی این دیار است بیش‌ازپیش توجه شود.   97/4/19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.