شکارچی، تفنگت را زمین بگذار

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

شکارچی، تفنگت را زمین بگذار

کارشناس مسئول حیات وحش محیط زیست لرستان گفت: در همین یک قرن اخیر مردم در تضاد با طبیعت و حیات وحش بوده‎‎اند.

بهرام رمضانی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: هیچ موجود زندهای در هر مقامی که باشد نمیتواند حق حیات را از موجود زنده دیگری سلب کند. در این روزها و ماههای پایانی سال میتوان به مناطق حفاظت شده و طبیعت استان جان تازه داد و راه آن تحویل سلاح شکاری است که با استارت آن می‎توان حق حیات را از هیچ جانداری سلب نکرد.

وی ادامه داد: انسانهای اولیه همگام و همراه محیط زیست بودند و با گذشت قرنها کوچکترین آسیبی را هم به طبیعت وارد نکردند ولی در همین یک قرن اخیر با پیدایش انقلاب صنعتی متاسفانه مردم و حتی قشر با سواد و سرمایهدار در تضاد با طبیعت و حیات وحش بوده‎اند.

رمضانی اضافه کرد: اکثر گونههای جانوری مانند شیر ایرانی و ببر مازندران در همین چند دهه گذشته و توسط شاهان و شاهزادگان و شکارچیان از بین رفتند و خیلی از گونههای در کشور یا در معرض انقراض هستند و یا جز لیست قرمز ودر آستانه نابودی کامل قرار دارند.

کارشناس مسئول حیات وحش محیط زیست لرستان گفت:امیدواریم شکارچیان لرستان نیز همچون ایلام، همدان، آذربایجان غربی و کردستانتحویل سلاح شکاری را به محیط بانیها آغاز و از شکار حیوانات وحشی و گونههای زیبای خدادادی جلوگیری کنندچراکه شکار جز نابودی طبیعت چیزی را برای ما به ارمغان نخواهد آورد.

وی افزود: قطعا شکارچیان با تحویل سلاح خود سهم بزرگی در تداوم حیات گونههای مختلف جانوری و محیط زیست در منطقه ایفاد میکنند همانگونه که در آذربایجان غربی با کنار گذاشتن شکار حیوانات و پرندگان اسلحههای شکاری خود را پلمپ کرده و شکستند.

رمضانی تصریح کرد: همچنینNGOها و نهادهای مردمی با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای حفظ و حراست از گونههای زیبا مانند پلنگ لرستانی، خرس قهوهای، سیاه گوش، کاراکال، گربه وحشی، گرگ و گونه نایاب کفتار و کل و بز، قوچ و میش و انواع پرندگان بکوشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.