سپاه مخالفتی با تخلیه حریم قلعه ندارد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

سپاه مخالفتی با تخلیه حریم قلعه ندارد

 فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: سپاه هیچ گونه مخالفتی با تخلیه حریم قلعه فلک الافلاک ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مرتضی کشکولی شامگاه پنج شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به موضوع ساماندهی حریم قلعه فلک الافلک و همچنین تخلیه سپاه در حریم آن اظهار داشت: بر اساس مستندات موجود و همچنین دستور مقام معظم رهبری به دو بحث واجب و فوری بودن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه موضوعی که از سوی رهبری در این رابطه واجب عنوان شده بحث حفظ توان رزمی نیروهای مسلح بوده و فوری بودن این موضوع نیز حفظ میراث فرهنگی بوده است ادامه داد: اما برای اینکه سپاه این محل را تخلیه کند مقرر بود که ابتدا زمین مورد نیاز و همچنین ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه بین ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته همواره بین سپاه و همچنین استانداران مختلف لرستان در این زمینه مذاکرات فراوانی صورت گرفته است گفت: سال ۹۳ مقرر شد زمین و همچنین مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به سپاه پرداخت شود و این در حالیست که تا کنون این امر تحقق پیدا نکرده است.

سردار کشکولی علیرغم دستور رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و همچنین مکاتبات استاندار لرستان وزیر جهاد کشاورزی حاضر نبوده که زمین مورد نیاز را در اختیار سپاه قرار دهد گفت: اگر زمین و همچنین اعتبار پیش بینی شده به سپاه پرداخت شود هیچ گونه مخالفتی برای تخلیه حریم قلعه را ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به میراث معنوی، آئین ها و رسوم لرستان از سوی دستگاههای متولی گفت: میراث فرهنگی لرستان تنها کلاه، ماشته، ساز و دهل و رقص و آواز نیست بلکه میراث فرهنگی لرستان شامل آداب، سنن، فرهنگ و … استان نیز می شود که متاسفانه در این زمینه غفلت صورت گرفته است.  96/4/1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.