رشد ۱۵ برابری اعتبارات استحکام‌بخشی قلعه

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

رشد ۱۵ برابری اعتبارات استحکام‌بخشی قلعه فلک‌الافلاک

استاندار لرستان از رشد ۱۵ برابری اعتبارات استحکام بخشی قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.
سید موسی خادمی در نشست با فعالان گردشگری که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: لرستان استانی است که حق آن از موضوع گردشگری بیش از این بوده و باید به مقصد تبدیل شود.

وی با بیان اینکه قبلاً نتوانستیم این کار را انجام دهیم و امیدواریم این استان به جایگاه ملی که حقش را دارد برسد، اضافه کرد: این استان دارای تاریخ، توپوگرافی و آب و هوای مناسب است که از هیچ کدام از آنها نتوانسته‌ایم درست استفاده کنیم.

خادمی با اشاره به اینکه باید از این ظرفیت‌ها حداکثر بهره را ببریم، ادامه داد: عشایر و سبک زندگی آنها از جمله دیگر ظرفیت‌های لرستان است که در بحث گردشگری به صورت ویژه باید جزو برنامه‌های ما لحاظ شود تا محور اصلی توسعه باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه در این حوزه استعدادهای خوبی وجود دارد، یادآور شد: در راستای بحث گردشگری استان امسال ۵۳ میلیارد تومان بودجه عمرانی اختصاص یافته و از مجموع اعتبارات کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان که می‌توانستیم به این حوزه توزیع کنیم نشان دهنده سهم چشمگیری است.

وی از وجود ۷۲۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان خبر داد و گفت: این مقدار اعتبار به ۵۳ طرح اختصاص یافته که در حال انجام است.

خادمی با بیان اینکه حدود ۱۰ پروژه از سال‌های گذشته شروع و بلاتکلیف مانده‌اند، افزود: مجموعه‌ای را تشکیل دادیم که هرچند وقت یکبار جلساتی با حضور بانک‌ها و سایر بخش‌ها برگزار می‌کند و در آن پروژه‌هایی مانند هتل صخره‌ای که تاریخی شده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

خادمی به وجود ۳۵ هتل و مهمانپذیر در استان اشاره کرد و گفت: با همین کمبود زیرساخت‌ها در لرستان توانسته‌ایم بخشی از سفرها در کشور را به اینجا متمایل کنیم و تنها در یک روز ۱۷ هزار نفر با فروش بلیط از قلعه بازدید داشته‌اند.

وی گفت: برنامه‌ها در استان نیازمند تمرکز است و تنها خود خرم‌آباد با محوریت قلعه و ترکیب آن با رودخانه داخل شهر و بام لرستان می‌تواند کل اقتصاد استان را در دست بگیرد.

خادمی تصریح کرد: به لحاظ نظری تنها کارهای تکراری انجام می‌دهیم اما درخواست داریم بحث ساماندهی را که تا حد زیادی حل شده پیش ببریم.

استاندار لرستان درخواست کرد که برای ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک یک مشاور بین‌المللی اختصاص یابد تا آن را درست بررسی کند که چطور می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

وی با اشاره به استحکام بخشی قلعه گفت: این موضوع از سال‌های گذشته شروع شده و اگر ادامه پیدا نکند ممکن است به ضرر آن باشد؛ هم اکنون می‌گویند وضعیت نگران کننده در این بابت وجود ندارد اما امیدواریم که استحکام بخشی هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: در بخش اعتبارات ملی سال ۹۷ با حمایت رئیس سازمان میراث فرهنگی حدود ۳۵ میلیارد تومان به استحکام بخشی قلعه اختصاص داده شده که در گذشته ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان بوده و رشدی نزدیک به ۱۵ برابر را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه هم تخلیه را شروع کرده و کارها به صورت مطلوب در حال پیشروی هستند.

خادمی در ادامه گفت: در بحث آبشارها نیز تعداد زیادی داریم که می‌شود کارهای بیشتری روی آنها انجام داد بخش عمده‌ اقدامات به عهده ما در استان است و مردم نیز باید پای کار بیایند.

مدیر ارشد لرستان با بیان اینکه باید سازمان هم حمایت و کمک بیشتری به استان داشته باشد، گفت: از محل کمک‌های فنی و اعتباری بودجه‌ای به استان اختصاص داده شود تا در چند کار سرمایه‌گذاری شده و بتوانیم از آثار تاریخی و پتانسیل‌های استان استفاده کنیم.  97/4/30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.