دیدار استاندار لرستان بارئیس مجلس

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

دیدار استاندار لرستان بارئیس مجلس

 استاندار لرستان به همراه معاونین خود با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان به همراه معاونان خود صبح امروز شنبه نهم اردیبهشت ماه به دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی رفتند.

ارائه گزارش بازوند به لاریجانی

هوشنگ بازوند در این دیدار گزارشی از اهم  ظرفیت ها و دستاوردهای استان عمدتا با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و عمرانی ارایه کرد و اظهار داشت: با وجود شهدای سرافراز و تاریخ رشادت رزمندگان، شخصیت های بزرگ دینی و اتقلابی، مشاهیر نام آشنا در عرصه های مختلف، لرستان، لایق و شایسته بزرگترین و بهترین خدمات است.

وی با بیان اینکه لرستان در حال حاضر در زمره پنج استان امن کشور است گفت: وقوع سرقت در استان لرستان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ تقریبا ۵۳ درصد کاهش داشته و در زمینه کشف جرائم در رتبه ششم کشور قرار داریم.

استاندار لرستان ادامه داد: در سال ۹۲ به ازای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی داشته ایم که این عدد در سال ۹۵ با پرداخت ۲۱۴ میلیارد تومان به طرح تحول نظام سلامت به یک و نیم تخت رسیده و برای ۱۰۰۰ تخت دیگر هم قرارداد امضا کرده ایم.

بازوند برای توسعه گردشگری با توجه به شاخص هایی چون تعداد آثار تاریخی و طبیعی، ژئو پارک های منحصر به فرد و …‌.  برنامه ها و توان خود را معطوف به خارج شدن از معبر و رسیدن به مقصد گردشگری کرده ایم.

۲۵ هزار شغل در لرستان ایجاد می شود

وی در مسیر تحقق سند اقتصاد مقاومتی در طول سالهای ۹۵ و ۹۶ تقریبا ۶۶۳ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۸۹۰۰ میلیارد تومان با هدف گذاری ۷۱ درصد بخش خصوصی و ۲۹ درصد توسط دولت تعریف شده که نیمی از آن اجرا شده و نیم دیگر در حال اجراست.

استاندار لرستان با بیان اینکه در سند اشتغال استان پیش بینی ۳۷۱۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۲۵ هزار و ۶۸۱ نفر صورت گرفته که در پایان سال ۹۵ عملا و به دور از هر گونه شعار چهار هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان محقق شد، به عبارتی ۱۱۲ درصد با اشتغال ۲۵ هزار و ۸۰۳ نفر، که البته با توجه به حجم و انباشت تاریخی و  گسترده بیکاری در لرستان چندان ممکن است جلوی چشم نباشد و همچنان بیکاری؛ چالش اول ما است.

بازوند با بیان اینکه در سالی که لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد بیش از ۶۹۲ واحد کوچک و بزرگ تولیدی راکد و تعطیل با تزریق ۵۶۸ میلیارد تومان تسهیلات جان تازه گرفتند که از این حیث؛ لرستان به عنوان یکی از استان های فعال معرفی شد گفت: حجم صادرات لرستان در سال ۹۲ تقریبا ۸۰ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۹۵ به ۲۳۵ میلیون دلار رسید و این در حالیست که تعهد ما در سند اقتصاد مقاومتی ۲۱۸ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تولید گندم در سال ۹۲ معادل ۲۶۵ هزار تن بود که این رقم در سال ۹۵ به فضل و رحمت حق تعالی و اجرای بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار آبیاری مدرن به ۵۶۳ هزار تن رسید افزود: لرستان به عنوان یکی از استان های پیشرو در تولید ماهیان سرد آبی، با اجرای طرح بزرگ پرورش ماهی در قفس، بیش از ۱۰۰۰ تن تولید داشته است.

لاریجانی: شور و نشاط لازم برای حضور مردم در انتخابات فراهم شود

استاندار لرستان با بیان اینکه در سال گذشته تسهیلات ازدواج به ۴۰ هزار نفر به میزان ۳۱۰ میلیارد تومان پرداخت شد یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار تسهیلات ارزی به طرحهای بزرگ صنعتی لرستان از محل صندوق ذخیره ارزی تصویب و تخصیص داده شد.

بازوند با بیان اینکه در طول سه سال اخیر ۷۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی تنها در حوزه تولیدات گلخانه ای داشته ایم بیان داشت: گازرسانی به ۷۰۰ روستا در مقایسه ۳۲۷ روستا در تمام دوره های قبل از آن، برق رسانی به ۱۶۹ روستا، در مقایسه با ۱۴۴ روستا در دوره قبل، آبرسانی به ۶۴۲ روستا با رشد اعتباری ۲۴۰ درصد و رساندن شاخص بهره مندی از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

در این دیدار علی لاریجانی نیز در سخنانی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار لرستان اظهار داشت: گزارش شما حاکی از تشخیص آگاهانه و عاقلانه مسیر توسعه استان لرستان است.

وی با بیان اینکه حرکتی که آغاز و ایجاد کرده اید نشان هدف گذاری درست توسعه با رویکرد حضور بخش خصوصی است افزود: در میان سیاه نمایی هایی که توسط برخی به جامعه منتقل می شود این قبیل دستاوردها مردم را امیدوار می کند و این دستاوردها لازم است تبلیغ شده و به مردم گفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته؛ برخی موسسات و شرکت های بزرگ خصوصی لازم است حضور پررنگ تر در استان با ظرفیت لرستان داشته باشند افزود:  لرستان با ظرفیت های ویژه گردشگری می تواند محل اجرای چند پروژه و طرح بزرگ و نمونه گردشگری باشد و با سازمان میراث فرهنگی رایزنی می کنیم.

لاریجانی گفت: همه وظیفه داریم شور و نشاط لازم برای حضور مردم در عرصه انتخابات را فراهم کنیم.  96/2/9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.