«دهکده المپیک»رؤیای بربادرفته لرستان/ پروژه‌ای در آستانه ۱۱ سالگی

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

«دهکده المپیک»رؤیای بربادرفته لرستان/ پروژه‌ای در آستانه ۱۱ سالگی

 مرکز لرستان قرار بود روزی «دهکده المپیک» داشته باشد، رؤیای ایجاد این طرح تحقق پیدا نکرد تا مسئولان وعده دهند یک طرح از مجموع ۲۶ پروژه آن امسال افتتاح می‌شود.

با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان و از طرفی سرانه پایین فضای ورزشی در این استان ساخت دهکده المپیک در مرکز لرستان در سال ۸۶ با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.

رؤیای دهکده المپیک و وعده‌های مسئولان

هدف از اجرای این دهکده که کلنگ آن در زمینی به مساحت ۲۵۲ هکتار در منطقه کمالوند خرم‌آباد به زمین زده شد افزایش سرانه ورزشی و ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین‌المللی و جهانی و برپایی اردوهای مختلف ورزشی در لرستان اعلام شد.

حال این طرح در آستانه ۱۱ سالگی خود قرار دارد و تازه مسئولان ورزش و جوانان لرستان در اظهارنظری جدید وعده داده‌اند که یک طرح از مجموع ۲۶ پروژه آن تا پایان امسال و آن‌هم در صورت اختصاص اعتبار موردنیاز به بهره‌برداری برسد.

ناگزیر از اجرای پروژه هستیم

علی یاور عزیز پور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در سخنانی اظهار داشت: در تلاش هستیم که اولین پروژه مجموعه ورزشی خرم‌آباد را بعد از سال‌ها به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به بازدید خود و مسئولان دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان لرستان از این طرح گفت: سالن سرپوشیده دوومیدانی خرم‌آباد که بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده دوومیدانی غرب کشور است با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به مشکلات عدیده پیش روی مجموعه دهکده المپیک گفت: این طرح از ابتدا غیر کارشناسی کلنگ خورد و ما ناگزیر از انجام آن هستیم.

عزیز پور از تلاش برای رفع مشکلات پیش روی این طرح خبر داد و گفت: به‌رغم مشکلات موجود در تلاش هستیم اولین پروژه این مجموعه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

وعده افتتاح یک طرح از مجموع ۲۶ پروژه

وی گفت: این سالن یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های سرپوشیده غرب کشور است که با زیربنای هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع به‌عنوان اولین پروژه مجموعه ورزشی خرم‌آباد از بین ۲۶ پروژه تعریف‌شده برای آن به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاح نژاد رئیس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز از نظارت و پیگیری مستمر برای اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: طرح از سال ۸۶ آغازشده و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مجری کار در این زمینه بوده و ورزش و جوانان بهره‌بردار آن است.

وی هزینه صورت گرفته در این طرح را معادل ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار مصوب امسال این طرح شش میلیارد تومان است و برای تکمیل شش میلیارد تومان دیگر نیاز است.

رئیس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: از پیمانکار و کارفرمای طرح قول پایان سال را برای بهره‌برداری گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم با نظارت بیشتر بهره‌برداری آن تا پایان امسال انجام گیرد.

رؤیای تحقق‌نیافته مردم لرستان

درحالی‌که در سایر استان‌ها طرح‌های مهم ورزشی با اعتبارات مناسب و مدت‌زمان هدف‌گذاری شده به بهره‌برداری می‌رسد طرح دهکده المپیک خرم‌آباد مصداق کامل فرصت سوزی است، طرحی که می‌توانست گره‌گشای بسیاری از مشکلات حوزه ورزش استان باشد امروز خود کلاف سردرگمی شده و اجرای آن به رؤیای ورزشکاران و ورزش دوستان تبدیل‌شده است.

اجرای نامناسب و جزیره‌ای، تهیه طرح اولیه آرمان‌گرایانه و دست‌نیافتنی باعث شد طرحی که مصوبه هیئت دولت را نیز داشت از یک دهکده با ۶۰ زیرمجموعه به مجموعه‌ای ورزشی با ۲۶ زیرمجموعه تبدیل شود و تغییر نام بدهد.

در زمان کلنگ زنی این پروژه معاون رئیس‌جمهوری بابیان اینکه در این مجموعه ورزشی، استادیوم فوتبال، پارک ورزش، کمپینگ برای ایام تعطیلات نوروزی و مکان‌های تفریحی و ورزشی در نظر گرفته‌شده است، وعده کرد که این مجموعه با صرف ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان تربیت‌بدنی کشور ساخته شود.

در سفر اول هیئت دولت به استان هم دهکده المپیک در زمره مصوبات قرار گرفت تا به قولی ساخت این دهکده ورزشی بزرگ در لرستان «چهارمیخه» شود، اما هیچ‌گاه رؤیای دهکده المپیک برای مردم لرستان تحقق پیدا نکرد.   96/10/23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.