خرم‌آباد؛ کاندیدای پایتخت کتاب ایران شد

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: به دنبال اجرای موفق طرح پایتخت کتاب ایران در خرم‌آباد، این شهر در بین ٢٠ کاندیدای نهایی معرفی به‌عنوان پایتخت کتاب ایران قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، شیرزاد بسطامی با اعلام این خبر، گفت: دولت تدبیر و امید در ادامه طرح پایتخت کتاب جهان یونسکو و علاوه بر جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی برای کودک و نوجوان، روستای دوستدار کتاب و حمایت از توسعه چاپ کتاب که در ۴ سال اخیر بالغ‌بر١۵ درصد رشد چاپ کتاب در طول سال را در پی داشته است، طرح موفق پایتخت کتاب را برگزار نموده است.
وی افزود: در چهارمین دوره این طرح و با تأکیدات مکرر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان و دیگر دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، توانستیم با ۴٢ طرح پیشنهادی برای توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در رقابتی سخت، نام خرم‌آباد را از میان ١۵٠شرکت‌کننده به مرحله نهایی برسانیم و جز ٢٠ شهر حائز اهمیت و برتر ایران قرار دهیم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: در رقابت پایانی از میان این ٢٠ شهر، پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد؛ اما جای بسی خرسندی ست که در همین مرحله نیز، لرستان به‌عنوان یک برند و ایده پرداز فرهنگی در حیطه ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ظاهرشده است.
بسطامی در پایان خاطرنشان ساخت: لرستانی که تاکنون او را پایتخت کنسرت‌های موسیقی ایران می‌خواندند، در یک‌قدمی پایتخت کتاب ایران ایستاده است؛ که قطع به‌یقین تمهید، تعهد و تدبیر فرزانگان بسیاری را مدیون آنان هستیم.96/11/11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.