جمعیت خرم آباد بیش از پانصد هزار نفر ولرستان شانزدهمین استان پرجمعیت کشور

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

 

نتایج کلی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 توسط مرکز آمار ایران اعلام و لرستان به عنوان شانزدهمین استان کشور شناخته شد.
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری یافته، برابر نتایج کلی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، استان لرستان با یک‌میلیون و 760 هزار و 649 نفر به عنوان شانزدهمین استان کشور اعلام شد.
بر اساس این گزارش از مجموع جمعیت لرستان، تعداد 892 هزار و 889 نفر مرد و 867 هزار و 760 نفر زن هستند که در قالب 509 هزار و 25 خانوار زندگی می‌کنند.
در استان لرستان، خرم‌آباد با 506 هزار و 471 نفر پرجمعیت‌ترین شهر استان است و شهرهای بروجرد با 326 هزار و 452 نفر و دورود با 174 هزار و 508 نفر در دوم و سوم هستند.

در این آمارگیری شهر رومشگان با 39 هزار و 58 نفر کم‌جمعیت‌ترین شهر استان است.

اعلام نتایج سرشماری سال 1395

در بین استان‌های کشور نیز استان لرستان با یک‌میلیون و 760 هزار و 649 نفر به‌عنوان شانزدهمین استان کشور اعلام شد؛ این در حالی است که استان تهران 13 میلیون و 267 هزار و 637 نفر پرجمعیت‌ترین استان در کشور است؛ استان خراسان رضوی با 6 میلیون و 434 هزار و 501 نفر و استان اصفهان با 5 میلیون و 120 هزار و 850 نفر دوم و سوم هستند.

در این آمارگیری استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر کم‌جمعیت‌ترین استان در کشور است.

سایر آمار استخراج‌شده عبارت است از:
  • کل جمعیت کشور در سال ١٣٩۵ به ٧٩ میلیون و ٩٢۶ هزار و ٢٧٠ رسید که نسبت به سال ١٣٩٠ نزدیک به ۴ میلیون و ٧٧۶ هزار نفر افزایش یافته است.
  • تعداد خانوار ایرانی در سال ١٣٩۵ به ٢۴ میلیون و ١٩۶ هزار و ٣۵ رسیده است که نسبت به سال ١٣٩٠، ٣ میلیون خانوار افزایش یافته است.
  • تعداد خانوار شهری در سال ١٣٩۵ معادل ١٨ میلیون و ١٢۵ هزار خانوار بوده که نسبت به سال ١٣٩٠ به‌اندازه دو میلیون و ۶٩٨ هزار و ۶۴٠ خانوار افزایش یافته است.
  • در سال ۱۳۹۵، ۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۴۲ مرد در کشور زندگی کرده‌اند که دو میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۷۳ نفر نسبت به سال ۱۳۹۰ افزایش یافته است.
  • تعداد زنان در سال ۱۳۹۵ معادل ۳۹ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر بوده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۰، ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۲۸ نفر افزایش یافته‌اند.
  • نسبت جنسی در سال ١٣٩۵ به ١٠٣ رسیده و یک درصد از سال ١٣٩٠ افزایش یافته است.
  • جمعیت ساکن در نقاط شهری از سال ١٣٩۵ معادل ۵٩ میلیون و ١۴۶ هزار و ٨۴٧ نفر بوده است که نسبت به سال ١٣٩٠ معادل ۵ میلیون و ۵٠٠ هزار و ١٨۶ نفر افزایش یافته است.
  • جمعیت ساکن در نقاط روستایی ولی با کاهش محسوسی رو به رو بوده است. در سال ١٣٩۵ معادل ٢٠ میلیون و ٧٣٠ هزار و ۶٢۵ نفر ساکن در روستاها بوده‌اند که نسبت به سال ١٣٩٠ معادل ٧٧٢ هزار و ٣٨٣ نفر کاهش یافته است.
  • نسبت روستانشینی جمعیت در سال ١٣٩۵ معادل ٢۵.٩ درصد رسیده است که منفی ٢.٧ درصد نسبت به سال ١٣٩٠ کاهش یافته است.
  • نرخ رشد جمعیت در سال ١٣٩۵ به ١.٢۴ درصد رسیده که نسبت به سال ١٣٩۵ صفر درصد افزایش داشته است.
  •                                                     ایجاد شده در تاریخ  : 95/12/24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.