تولید سریال “سی دا “

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
 تولید سریال طنز «سی دا» با حضور «محمود ثمینی» معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری لرستان، احمدی سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان، معاونین، مدیران و جمعی از هنرمندان صداوسیمای لرستان در مجموعه تاریخی حمام گپ خرم‌آباد، آغاز شد.
سریال طنز «سی دا» در قالب ماجرایی جذاب و کمیک به طرح مباحث اجتماعی نظیر بیکاری، قاچاق کالا، مشکلات پیش روی تولید داخلی و ازدواج جوانان می‌پردازد؛ تهیه‌کنندگی این سریال را «سید نوری موسوی» و کارگردانی آن را «احمد نیک کار» به عهده دارد. بهره‌گیری از توان هنرمندان و بازیگران بومی و به‌کارگیری زبان فارسی و لری از شاخصه‌های این سریال می‌باشد؛ بازیگرانی چون: «سید نوری موسوی»، «افشین چگنی»، «فرحناز فزون‌خواه»، «سید مصطفی موسوی»، «مجتبی زرین جو»، «سید سجاد موسوی»، «اسماعیل عبدالوند»، «فاطمه کرم پور»، «مریم محمدی»، «فردوس بنیادی»، «مهران بیرانوند»، «هانیه ملکی» و …در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.
 «راهبه خشنود» نویسنده این سریال بوده و بازنویسی متن توسط «احمد نیک کار» انجام شده است.» محمدباقر سپهوند» مدیر تصویربرداری، «امیرعباس امیری» صدابردار، «امیرحسین بهاروند» دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، «ابراهیم بیرانوند» طراح گریم و «مهدی بهاروند» ناظر کیفی این سریال می‌باشند.
سریال «سی دا» در 14 قسمت 35 دقیقه‌ای برای پخش در زمستان سال جاری، تولید خواهد شد.
در خلاصه داستان این سریال آمده است: کارخانه صابون‌سازی به دلیل واردات بی‌رویه صابون خارجی در شرف ورشکستگی و مجبور به تعدیل نیرو است؛ «جهان» یکی از کارگران اخراجی این کارخانه است که حالا برای تأمین خرج و معاش خود و خانواده‌اش دست به هر کاری می‌زند. از سویی قطعه زمینی در بیابانی دورافتاده و بی آب‌وعلف، به «دان انار» مادرزن «جهان»، ارث می‌رسد؛ این زمین به‌ظاهر بی‌ارزش، گنجی پنهان است.
در این مراسم «ثمینی» معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری لرستان، در سخنانی، ضمن تقدیر از سرپرست و کارکنان صداوسیمای مرکز لرستان در امر فرهنگ‌سازی مبارزه با ویروس منحوس کرونا و به تصویر کشیدن توانمندی‌ها و فرهنگ غنی مردم لرستان، گفت: صداوسیمای لرستان ضمن آشنایی با مشکلات مردم، در به تصویر کشیدن این مشکلات، بسیار هنرمندانه و موفق عمل می‌کند.
وی گفت: نیاز امروز جامعه ما تولید برنامه‌های فرهنگی-هنری در جهت افزایش نشاط، امیدبخشی و اعتمادسازی در بین مردم است.
آرش احمدی سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی برای تولید آثار نمایشی در شبکه افلاک گفت: این شبکه از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های استانی است؛ وی افزود: گویش و لهجه، خرده‌فرهنگ‌ها، موسیقی، لباس و آداب و سنن، تاریخ و فرهنگ مردم لرستان ازجمله مزیت‌های رقابتی شبکه استانی لرستان برای تولید برنامه‌های فاخر است. با توجه به نظرسنجی‌ها، تولید سریال‌های طنز و پرداختن به مشکلات مردم از مهم‌ترین پیشنهاد‌ها مخاطبان برای برنامه‌سازی بوده است؛ بر این اساس سریال طنز «سی دا» در سال جهش تولید با رویکرد تولید و اشتغال آفرینی تهیه می‌شود.  99/5/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.