تلاش برای ساماندهی و جذب گردشگر سراب شوای خرم‌آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه
شهردار خرم‌آباد گفت: توریستی شدن سراب شوای خرم‌آباد نیازمند حمایت مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، “یحیی عیدی بیرانوند” عصر جمعه 29 بهمن‌ماه در بازدید از محوطه جنوبی سراب شوای خرم‌آباد درحضور جمعی از انجمن‌های مردم‌نهاد و اهالی خیابان معلم (سازمان)، اظهار داشت: هدف ما کمک گرفتن از مجموعه مردمی برای ساماندهی این محدوده است چراکه هیچ کاری بدون حمایت مردم صورت نمی‌گیرد و به سرانجام نمی رسد.
وی با اشاره به این‌که مسیر دسترسی به مجموعه سراب شوا از سمت زمین آب و فاضلاب در بخش شمالی آن باید تسهیل شود، خاطرنشان ساخت: باید ملک‌هایی که دسترسی به نهر شوا مسدود کرده‌اند را خریداری و مسیر عبور این نهر را تسهیل کنیم.
شهردار خرم‌آباد با بیان این که برای این کار منابع مالی از مردم منطقه نمی‌خواهیم، افزود: انجمن‌های مردم‌نهاد و اهالی این منطقه باید با حمایت و پشتیبانی معنوی به مدیریت شهری کمک کنند.
عیدی بیرانوند بیان داشت: انجمن‌های مردم‌نهاد باید با مدیر کل اوقاف در خصوص این زمین که وقفی است تشکیل جلسه دهند و آن را به‌عنوان مطالبه مردمی حل ‌و فصل نمایند تا زمینی مناسب به عنوان معوض در اختیار اوقاف قرار گیرد.
وی با تأکید بر این که هر جا مردم باشند موفقیت امور 100 درصد است، تصریح کرد: اگر انجمن‌ها و اهالی منطقه کمک دهند این کار انجام خواهد شد.
شهردار مرکز لرستان همچنین با اشاره به این که آب این نهر تمیز و زلال است، اظهار داشت: می‌توان گونه‌های زیست‌محیطی مانند سمندر لرستان را در این نهر مستقر کرد و در قالب یک مجموعه توریستی از آن استفاده نمود.
قابل ذکر است چشمه شوا یا سراب حسین خانی (سرچسمه) از نقاط تاریخی و باصفای شهر خرم آباد است که در بخش شرقی خیابان شهید مطهری قرار دارد.  95/11/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.