تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های بزرگ لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های بزرگ لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های بزرگ این استان، بر ضرورت توجه ویژه مسئولان ملی به لرستان برای رفع مشکلات آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز سه شنبه در دیدار با وزیر کشور با ارائه گزارش مکتوبی از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان لرستان خواستار توجه مسئولان کشوری به استان لرستان شد.

وی با بیان اینکه استان لرستان دارای نیروهای جوان، مؤمن، تحصیل کرده، توانا و دانا است، اظهار داشت: پیشینه فرهنگی و علمی استان لرستان نشان دهنده این است که این استان همواره خاستگاه علما و اندیشمندان در همه فنون است.

تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های بزرگ لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: آب فراوان، زمین‌های حاصلخیز، معادن نفت، سنگ‌های معدنی، شیلات و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های استان لرستان است که در مجموع این استان در صنعت کشاورزی و گردشگری آماده رشد و تحول است.

حجت الاسلام شاهرخی، عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از کارخانه‌های بزرگ و ده‌ها کارگاه متوسط و کوچک در استان لرستان تعطیل شده است که در صورت همراهی هیئت دولت و تعیین تکلیف قضائی این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها می‌توان گام بزرگی در تولید و اشتغال استان برداشت.

وی بیان کرد: عدم وجود صنایع فرآوری و تبدیلی، دیمی بودن زمین‌های کشاورزی، عدم وجود تخصیص آب کافی، کمبود دامپروری صنعتی و همچنین تعطیلی کارخانه‌ها در استان لرستان سبب نرخ بالای بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار، تورم و افزایش اجاره بها در استان لرستان شده است که مجموع موارد گفته شده سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، سرقت، درگیری‌های قبیله‌ای شده است.

ضرورت توجه ویژه مسئولان ملی به استان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه متأسفانه در استان لرستان زیر ساخت‌ها و تأسیسات شهری متناسب با افزایش جمعیت شهری افزایش پیدا نکرده است، گفت: از مسئولان کشوری درخواست می‌کنیم به حل مشکلاتی استان لرستان که با تقدیم شش هزار و ۳۰۰ شهید استان و همچنین جانبازان و آزادگان همواره در مقابله با ضد انقلاب پیشرو هستند توجه ویژه کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به بازدید خود از ساختمان‌های در دست ساخت سیل زدگان پلدختر و معمولان خواستار مساعدت مالی در راستای تکمیل این ساختمان‌ها و تسریع در احداث راه در دست ساخت خرم آباد پلدختر شد.  99/6/26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.