به آنان که آب خرّم‌آباد را می‌نوشند

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

 

بی‌تردید، خرّم‌آباد مرکز برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، تدوین و پیشنهاد بودجه و نظارت بر توسعه و پیشرفت استان لرستان است. هر چقدر این وظایف راهبردی و پدرمآبانه خرّم‌آباد قوی‌تر و بهتر انجام گیرد ، منافع حاصل از آن نصیب تمامی استان و موجب پیشرفت شهرستان‌ها به‌مثابه فرزندان آن خواهد شد؛ بنابراین، همه باید به دنبال مرکز استانی قوی با مدیرانی کارآمد و توانمند باشیم تا در سایه آن دروازه‌های توسعه و پیشرفت استان را بگشاییم و فقر و بیکاری را کاهش دهیم.
از طرفی، واقعاً مهم نیست هر کدام از ما شهروندان خرّم آبادی در کدام شهر استان به دنیا آمده‌ایم. مهم این است که هم‌اکنون در شهری به نام خرّم‌آباد زندگی می‌کنیم و آب گوارای آن را می‌نوشیم. در این شهر کار می‌کنیم و از کارفرمای خود که ساکن همین شهر است حقوق دریافت می‌کنیم. فرزندان دلبند ما در همین شهر به مدرسه می‌روند، درس می‌خوانند و آینده‌شان را رقم می‌زنند. در این شهر مایحتاج زندگی‌مان را تهیه می‌کنیم، خوب یا بد، از امکانات آموزشی، بهداشتی و درمانی همین شهر استفاده می‌کنیم. برای تفریح در پارک‌ها و بوستان‌های این شهر وقت می‌گذرانیم و از دیدن دریاچه زیبای کیو لذت می‌بریم، با سرافرازی مهمانان خود را به بام خرّم آباد می‌بریم و از آنجا شهر زیبای خرّم آباد را با سرافرازی نشانشان می‌دهیم. در پیاده‌روهای همین شهر و در سایه درختان کهن‌سال چناران قدم می‌زنیم و از جریان آب زلال جوی‌های مرکز شهر آرامش می‌گیریم و هر روز بی‌ریایی و سادگی خرّم رود را نظاره می‌کنیم.
از طرف دیگر، در صورتی که محیط زیست شهری آلوده باشد و بیمارستان‌های شهر تجهیزات پیشرفته و پزشکان حاذقی در اختیار نداشته باشند، اگر مدارس شهر از کیفیت آموزشی مناسبی برخوردار نباشند و خیابان‌ها و پیاده‌روها آسفالت و سنگفرش درست و حسابی نداشته باشند، اگر فروشگاه‌ها و مراکز خرید این شهر البسه و وسایل متنوع و به روز نداشته باشند و سامانه حمل‌ونقل منظم و ساماندهی نشده باشد، اگر رستوران‌ها و هتل‌ها مسائل بهداشتی را رعایت نکنند و… چه کسانی از چنین وضعیتی آسیب خواهند دید؟ پاسخ این سؤال بسیار واضح و روشن است. در نابسامانی‌ها، بی‌برنامگی‌ها و ضعف‌های مرکز استان قطعاً شهروندانی که هم‌اکنون در این شهر زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند صدمه و زیان خواهند دید.
در حقیقت، برای ما شهروندان خرم‌آبادی مهم‌ترین و مؤثرترین مسئله رسیدگی و توّجه به شهر محل زندگی‌مان است. بدون شک، این شهر باید از بهترین امکانات آموزشی، بهداشتی، درمانی، خدماتی و تفریحی برخوردار باشد تا شهروندان خرّم آبادی بتوانند با آرامش و آسودگی خاطر زندگی کنند و به تربیت فرزندان دلبندشان بپردازند.
باید به این نکته مهّم و اساسی توجه جدّی داشته باشیم تمام کسانی که در شهر خرّم آباد زندگی می‌کنند و آب گوارای آن را می‌نوشند، شهروند خرّم آبادی محسوب شده و بدون شک قلبشان برای توسعه و پیشرفت شهرشان می‌تپد و برای اعتلای شهر محل زندگی‌شان از هیچ تلاش و کوششی فروگزار نمی‌کنند.
یادمان باشد، شهرستان خرّم‌آباد یک‌سوم جمعیت استان را در خود جای داده است و بر اساس این شاخص کلیدی باید یک سوم بودجه عمرانی استان به آن تخصیص داده شود. از مدیران سازمان برنامه و بودجه استان بپرسید آیا واقعاً یک‌سوم بودجه عمرانی استان به شهرستان خرّم آباد تعلق می‌گیرد یا خیر؟ متأسفانه این حق و حقوق مسلّم مرکز استان تاکنون نادیده انگاشته شده و به نظر می‌آید دو نفر نماینده حوزه انتخابیه خرّم آباد و چگنی تاکنون به این مسئله مهم و حیاتی واکنشی نشان نداده‌اند!
در هر صورت، پیش‌نیاز توسعه و پیشرفت استان، بی‌تردید، تقویت و توانمندسازی مدیریت و قدرت سیاسی مرکز استان است. چنین نگرشی به مرکز استان به عدالت، صداقت، هوشمندی و تدبیر بسیار نزدیک‌تر است.
سیّد محمّد قاسمی  (96/3/21 )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.