بزرگترین ظرفیت خرم‎آباد مهمان‎نوازی و صمیمیت مردم این شهر است

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

بزرگترین ظرفیت خرم‎آباد مهمان‎نوازی و صمیمیت مردم این شهر است

استاندار لرستان گفت: خرم آباد ظرفیت ویژه‎ای برای توسعه گردشگری دارد.به گزارش ایسنا منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ویژه برندسازی گردشگری برای شهر خرم‎آباد اظهار کرد: مهمترین عامل انتخاب خرم آباد به عنوان یکی از 7 شهر نمونه گردشگری مهمان‎نوازی و صمیمیت مردم است.

وی اضافه کرد: برای تبدیل خرم‎آباد به مقصد گردشگری سالیانه 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم داریم.

بازوند با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری در استانم لرستان ادامه داد: توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت‎های ویژه این بخش می‎تواند به اندازه چاه‎های نفت برای لرستان درآمدزایی کند.

استاندار لرستان یادآور شد: منابع آبی که در خرم‎آباد وجود دارد و حدود 6 متر مکعب آب در ثانیه در این شهر جاری است،خود به تنهایی می‎تواند این شهر را به یک قطب گردشگری تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: خرم آباد در تقاطع عبور دو کریدور بزرگ شمال به جنوب و کریدور مرز بازرگان به بندر امام قرار دارد و برنامه‎ریزی برای نگه‎داشتن مسافرینی که از طریق این کریدورها می‎گذرند می‎تواند به جذب گردشگر و افزایش سرانه درآمد کمک کند.

بازوند گفت: ظرفیت بزرگ دیگر گردشگری خرم آباد قلعه فلک الافلاک است که در حال پیگیری ساماندهی اطراف آن و ثبت نهایی آن در لیست آثار یونسکو هستیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: پل‎های تاریخی که در لرستان و شهر خرم آباد وجود دارد نیز ظرفیت عالی برای گردشگری است.

وی ادامه داد: صنایع دستی و موسیقی ما ظرفیت بسیار عالی برای گردشگری در استان است و موسیقی به عنوان یک برند می‎تواند معرف تمدن ما باشد.

بازوند افزود: پل‎های تاریخی در پارک شاپوری با همان مصالح شبیه سازی می‎شوند که این اقدام کاری بی‎نظیر است و ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر خواهد بود.

استاندار لرستان خاظر نشان کرد: رودخانه خرم‎آباد یک فرصت ویژه برای این شهر بوده که متاسفانه تاکنون از آن استفاده نشده و ما همه مشکلات شهر را به حساب این رودخانه گذاشته‎ایم و با پارکینگ‎سازی و احداث پل‎های موقت و بدون کارشناسی این ظرفیت را به تهدید تبدیل کرده‎ایم.

وی گفت: بزرگترین ظرفیت خرم‎آباد مهمان‎نوازی و صمیمیت مردم این شهر است و همین ویژگی مهم‎ترین عامل انتخاب خرم آباد به عنوان یکی از 7 شهر برتر گردشگری بوده است.

بازوند اظهار کرد: عدم استفاده از این ظرفیت‎ها برای توسعه گردشگری درآمدزا  مصداق بارز فرصت‎سوزی است.

استاندار لرستان ادامه داد: زیرساخت‎های فراوانی در طی این مدت به بهره‎برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن آغاز شده که با وجود این زیرساخت‎ها بزودی شاهد شکوفایی بیشتر در این حوزه خواهیم بود. 95/11/30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.