افتتاح 2 مرکز درمانی در خرم‌آباد با حضور وزیر بهداشت

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

بیمارستان اعصاب و روان خرم‌آباد روز سه‌شنبه با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

 بیمارستان اعصاب و روان مهر خرم‌آباد با ظرفیت 64 تخت و با هزینه 160 میلیارد ریال ساخته‌شده است.
کمبود فضای فیزیکی و تخت بیمارستانی از مشکلات اصلی بیماران اعصاب و روان خرم‌آباد بود که با بهره‌برداری از بیمارستان جدید، این مشکلات تا حدود بسیاری برطرف می‌شود.
این بیمارستان با مساحت 21 هزار مترمربع و زیربنای 4150 مترمربع دارای 2 بخش بستری مردان و زنان، اداری و اورژانس است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در یک سفر 2 روزه به‌منظور افتتاح چند طرح بهداشتی درمانی به این استان سفرکرده است.
حمایت بیمه‌ای و اجتماعی از بیماران اعصاب و روان اهمیت زیادی داردوزیر بهداشت گفت: راه‌اندازی تخت بیمارستانی بیماران اعصاب و روان، حرکتی بسیار موثر و مورد نیاز همه استان‌ها از جمله استان لرستان است چون بیماران اعصاب و روان، مظلوم‌ترین گروه بیماران هستند.

سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی اعصاب و روان مهر شهرستان خرم‌آباد، اظهار داشت: در کشور به دلیل جنگ، بلایای طبیعی و آمار بالای حوادث و سوانح، قطعاً میزان تألمات روحی و روانی قابل‌توجه است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به آمار مبتلایان به بیماری‌های اعصاب و روان در کشور، تعداد تخت‌های اعصاب و روان در کشور کم است و در خرم‌آباد با افتتاح بیمارستان مهر و تخت‌های اعصاب و روان جدیدی که در آینده در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسند، وضعیت استان لرستان به استانداردهای کشوری نزدیک می‌شود.

هاشمی ضمن تأکید بر اهمیت توسعه فضای فیزیکی و تأمین نیروی انسانی متخصص در حوزه بیماری‌های اعصاب و روان، خاطرنشان کرد: حمایت بیمه‌ای و اجتماعی از بیماران اعصاب و روان اهمیت بسیار زیادی دارد چون این بیماران باید تا پایان عمر، دارو مصرف کنند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در شرایط جدید اقتصادی نخواهیم گذاشت به استان‌هایی مانند لرستان آسیب وارد شود.

هاشمی اضافه کرد: خوشبختانه در استان لرستان پروژه‌های خوبی در حوزه سلامت افتتاح شده و برخی پروژه‌ها نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد اما برخی پروژه‌ها نیاز به حمایت ملی از سوی بخش اقتصادی دولت، استانداری لرستان و وزارت بهداشت دارد.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا نهضتی که برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان لرستان آغاز شده، با سرعت ادامه پیدا کند.

افتتاح مرکز پرتودرمانی خرم‌آباد
مرکز پرتودرمانی خرم‌آباد روز سه‌شنبه با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.
نخستین مرکز رادیوتراپی لرستان، بااعتبار 130 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
روزانه 70 بیمار در این مرکز از خدمات بهره‌مند می‌شوند و از اعزام بیماران به دیگر استان‌های کشور جلوگیری می‌شود.
در این مرکز، اسکان همراه بیمار نیز به‌صورت رایگان است، به‌طوری‌که طی بیست روز دوره درمان، همراه بیمار نیز می‌تواند از امکانات استفاده کند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در یک سفر 2 روزه به‌منظور افتتاح چند طرح بهداشتی درمانی به این استان سفرکرده است.
بازدید وزیر بهداشت از مرکز خیرساز قاضی‌آباد
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی همچنین از مرکز خیر ساز قاضی آباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی این طرح قرار گرفت.
این مرکز درمانی توسط خیرین سلامت اهدا شده که شامل بیمارستان کودکان، مرکز جامع بیماران خاص و همراه سرای بیماران در زمینی به متراژ 2700 مترمربع با اعتباری بالغ بر130میلیارد ریال است.  97/4/19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.