افتتاح مرکز فراگیر کانون پرورش فکری لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

 

  • افتتاح مرکز فراگیر کانون پرورش فکری لرستان :

به گزارش پایگاه خبری یافته، نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری لرستان  در تاریخ  07 آذر 1395 با حضور نماینده مردم خرم‌آباد و دوره‌ چگنی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از شاعران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 خرم‌آباد افتتاح شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در پیشبرد اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان کوتاهی نخواهم کرد، تصریح کرد:

بایستی از همه‌ی کسانی که در راه‌اندازی نخستین مرکز فراگیر این کانون دخیل بوده‌اند، قدردانی کنم.

«محمد بیرانوندی»، فرهنگ را زیربنای همه‌ی امور عنوان و اضافه کرد: در این محفل دیدن چهره‌ی عزیزانی که موجبات شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را فراهم کرده‌اند انسان را شادمان می‌کند.

وی از «محمدی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به عنوان مدیری فرهیخته، فعال، دلسوز و پیگیر یاد کرد و خطاب به او گفت: از طریق این تریبون آمادگی خود را برای پیشبرد اهداف کانون اعلام می‌دارم و تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت تا مشکلات‌ مرتفع گردد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در کشور همتای فراوانی ندارد، خاطر نشان کرد: در جاهایی که مردم بیشتر مطالبه گر بوده‌اند شاهد پیگیری و پیشرفت بوده‌ایم و از مربیان مراکز مختلف این کانون می‌خواهم مطالبه‌گر باشند تا نمایندگان پیگیرتر شوند.

«بیرانوندی» خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: در مواردی که احساس می‌کنید قانون نقص دارد آن‌ها را به ما اطلاع دهید؛ چرا که این موارد به منزله‌ی برگ برنده‌ای برای نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی است و به واسطه‌ی آن بهتر می‌توانند به نتیجه برسند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت:

با افتتاح نخستین مرکز فراگیر این کانون، کودکان با شرایط خاص از 40 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی بهره‌مند می‌شوند.

«محمد جواد محمدی» نیز که در آیین افتتاح نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهای ما در کانون خدمت به کودکان و نوجوانان و کشف و پرورش استعداد آن‌هاست و کودکان با شرایط خاص جزء همین کودکان هستند که باید به آن‌ها توجه خاصی داشته باشیم.

وی به خصوصیات نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: در این مرکز علاوه بر امکانات موجود در بخش عادی کانون، امکانات خاصی نیز برای کودکان و نوجوانانی که آسیب بینایی، شنوایی یا جسمی، حرکتی دارند در نظر گرفته شده است تا این افراد در کنار سایر همسالان خود از 40 فعالیت مناسب سازی شده فرهنگی، هنری و ادبی کانون، استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان این‌که در نخستین مرکز فراگیر کانون استان کتاب‌هایی با خط بریل، کتاب‌های گویا و برنامه‌های نرم‌افزاری و دستگاه‌های بزرگ‌نما و… در نظر گرفته شده است تا نیاز کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را برآورده سازد، تأکید کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های «بیرانوندی» نماینده محترم مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی این مرکز افتتاح شده است و امیدواریم با مساعدت مسئولان ذیربط در آینده شاهد احداث این مراکز در سراسر استان باشیم.

«محمدی» در پایان از اختصاص سه دستگاه کتابخانه روستایی توسط سازمان برنامه و بودجه لرستان خبر داد و گفت: جا دارد از این عزیزان که همیشه یاریگر ما بوده‌اند قدردانی نمایم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان از وجود 4 هزار و 200 دانش‌آموز استثنایی در این استان خبر داد:

امیر حسین برجی نیز با اعلام این خبر افزود: این تعداد دانش‌آموز در هفت گروه آموزشی (آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، کم‌توان ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، اختلالات یادگیری و ضعف اُتیسم) تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی لرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که این تعداد دانش آموز در 66 مدرسه استثنایی در سراسر استان لرستان تحصیل می‌کنند، اعلام کرد: تمام خدماتی که به این قشر از جامعه ارائه می‌شود رایگان بوده و هر ماه مبلغ 72 میلیون تومان هزینه‌ی ایاب و ذهاب آن‌ها می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان با انتقاد از این‌که قانون 3 درصد استخدام‌ دولتی معلولان در استان اجرایی نشده است، از «بیرانوندی» نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، پیگیری و بازگرداندن حق تضعیف شده معلولان را خواستار شد.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان نیز در این مراسم گفت:

خوشبختانه هر سال شاهد موفقیت‌های دانش‌آموزان و ورزشکاران معلول استان در عرصه‌های مختلف هستیم که جا دارد این عزیزان را بیشتر از پیش مورد توجه قرار دهیم.

محسن یوسفوند ادامه داد: باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ارتباطات آن‌ها به خصوص دکتر بیرانوندی در بسط و گسترش عدالت اجتماعی بهره‌ گیریم.

شایان ذکر است مجری و قاری این برنامه از افراد روشن‌دل بودند و در پایان نیز به تمامی کودکان و نوجوانان هدایایی اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.