افتتاح لانه پرورش حیوانات آزمایشگاهی 

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

 افتتاح طرح لانه پرورش حیوانات آزمایشگاهی

 

در پروژه لانه پرورش حیوانات آزمایشگاهی روز سه‌شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان  واحد تولید و تکثیر گونه‌ای از موش آزمایشگاهی افتتاح گردید.

 معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این راستا اظهار داشت : این واحد با همکاری مرکز رشد فناوری سلامت علوم پزشکی برای تولید و تکثیر نوع خاصی از موش های آزمایشگاهی راه اندازی شده است و قابلیت تبدیل به قطب غرب کشور را دارد.

ابراهیم فلاحی افزود: برای علوم حیوانات آزمایشگاهی در سال حدود ۱۰۰ هزار عدد موش اس پی اف (گونه خاصی از موش آزمایشگاهی) نیاز داریم که واحد لرستان در صورت تداوم حمایت های مالی می تواند سالانه  ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز کشور را تامین کند.

وی با بیان اینکه این موش ها برای آزمایش های مختلف از جمله داروهای ضدسرطان استفاده می شوند گفت: برای راه اندازی این مرکز۵۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان و ۳۰۰ میلیون تومان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده است.

بازدید از مراکز علمی و فناوری استان، افتتاح طرح لانه پرورش حیوانات آزمایشگاهی و همچنین بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان جزو برنامه های سفر دکترستاری معاون علمی رئیس جمهور به استان لرستان است. 99/10/2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.