ارتقای علمی هشت پله ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
محتوا پنهان
1 ارتقای علمی هشت پله ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان
1.2 به گزارش ایرنا مروت طاهری کلانی شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در زمینه «وبومتریکس» افزود: این رتبه بندی هر سال اعلام می شود که دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. وی بیان کرد: مهم ترین اقدام صورت گرفته در سال های اخیر فعال کردن مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه و شروع به کار هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان بوده است. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه فعال شدن شرکت های دانش بنیان رمز رشد و توسعه کشور است، ادامه داد: ما امروز در لرستان یک شرکت دانش بنیان و سه هسته فناور را در زمینه علوم پزشکی به طور رسمی به ثبت رسانده ایم. وی تولید کپسول «آندوسکوپی»، «مولاژهای آناتومی» و امضای تفاهم نامه با یک شرکت هندی در زمینه تولید گیاهان دارویی را از مهم ترین برنامه های در دست اقدام این حوزه در لرستان عنوان و اظهار کرد: تولید انبوه کپسول «آندوسکوپی» و «مولاژ آناتومی» در آینده می تواند زمینه ارز آوری و اشتغال فوق العاده ای را برای استان و حتی کشور به دنبال داشته باشد. طاهری با بیان اینکه شهریورماه آینده سفری را به کشور هندوستان خواهم داشت، افزود: این سفر به منظور امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه فرصت های مطالعاتی، تحقیقات مشترک و تبادل دانشجویی پژوهشی است. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان تجهیز مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی در لرستان را از دیگر اقدامات در دست اتمام این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ساختمان این مرکز کاملا آماده شده است و در حال حاضر مشغول تجهیز این مرکز هستیم که با اعتباری در حدود پنج میلیارد ریال به زودی تکمیل خواهد شد. طاهری چشم انداز معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان را برای سال 1400 راه اندازی و فعالیت پنج شرکت دانش بنیان در زمینه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: رسیدن به این هدف حداقل به بودجه سالانه 80 میلیارد ریال نیازمند است. وی عنوان کرد: افزایش تولیدات علمی از دیگر برنامه های مهمی است که در حوزه پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد. طاهری ادامه داد: خوشبختانه تولیدات علمی ما از 137 در سال 2014 به 295 در سال 2016 رسید ضمن این که ما زمینه اتصال به نمایه جهانی DOJA را برای نخستین بار دراستان فراهم کردیم. وی با اشاره به اینکه «اچ اندیکس» شاخص معتبر تولید علم است که از سوی وزارت بهداشت به ما اعلام می شود، ادامه داد: علوم پزشکی لرستان در سال 2017 نسبت به 2014 از «اچ اندیکس» 26 به 34 رسیده که کم نظیر بوده است. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان را برای تحقق اهداف تحقیقاتی یک ضرورت برشمرد و گفت: خوشبختانه نگاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به این موضوع نگاه مثبتی است و در مدت حضورش بودجه تحقیقات و فناوری را چند برابر کرده است. 96/5/21

ارتقای علمی هشت پله ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان از رتبه 26 شاخص تولید علم ‘اچ اندیکس’ به رتبه 34 در سال 2017 رسیده و ارتقای هشت پله ‌ای داشته است.
به گزارش ایرنا مروت طاهری کلانی شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در زمینه «وبومتریکس» افزود: این رتبه بندی هر سال اعلام می شود که دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
وی بیان کرد: مهم ترین اقدام صورت گرفته در سال های اخیر فعال کردن مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه و شروع به کار هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه فعال شدن شرکت های دانش بنیان رمز رشد و توسعه کشور است، ادامه داد: ما امروز در لرستان یک شرکت دانش بنیان و سه هسته فناور را در زمینه علوم پزشکی به طور رسمی به ثبت رسانده ایم.
وی تولید کپسول «آندوسکوپی»، «مولاژهای آناتومی» و امضای تفاهم نامه با یک شرکت هندی در زمینه تولید گیاهان دارویی را از مهم ترین برنامه های در دست اقدام این حوزه در لرستان عنوان و اظهار کرد: تولید انبوه کپسول «آندوسکوپی» و «مولاژ آناتومی» در آینده می تواند زمینه ارز آوری و اشتغال فوق العاده ای را برای استان و حتی کشور به دنبال داشته باشد.
طاهری با بیان اینکه شهریورماه آینده سفری را به کشور هندوستان خواهم داشت، افزود: این سفر به منظور امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه فرصت های مطالعاتی، تحقیقات مشترک و تبادل دانشجویی پژوهشی است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان تجهیز مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی در لرستان را از دیگر اقدامات در دست اتمام این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ساختمان این مرکز کاملا آماده شده است و در حال حاضر مشغول تجهیز این مرکز هستیم که با اعتباری در حدود پنج میلیارد ریال به زودی تکمیل خواهد شد.
طاهری چشم انداز معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان را برای سال 1400 راه اندازی و فعالیت پنج شرکت دانش بنیان در زمینه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: رسیدن به این هدف حداقل به بودجه سالانه 80 میلیارد ریال نیازمند است.
وی عنوان کرد: افزایش تولیدات علمی از دیگر برنامه های مهمی است که در حوزه پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد.
طاهری ادامه داد: خوشبختانه تولیدات علمی ما از 137 در سال 2014 به 295 در سال 2016 رسید ضمن این که ما زمینه اتصال به نمایه جهانی DOJA را برای نخستین بار دراستان فراهم کردیم.
وی با اشاره به اینکه «اچ اندیکس» شاخص معتبر تولید علم است که از سوی وزارت بهداشت به ما اعلام می شود، ادامه داد: علوم پزشکی لرستان در سال 2017 نسبت به 2014 از «اچ اندیکس» 26 به 34 رسیده که کم نظیر بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان را برای تحقق اهداف تحقیقاتی یک ضرورت برشمرد و گفت: خوشبختانه نگاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به این موضوع نگاه مثبتی است و در مدت حضورش بودجه تحقیقات و فناوری را چند برابر کرده است.  96/5/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.