احداث شهرک تحقیقاتی و فن اوری در خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

احداث شهرک تحقیقاتی و فن اوری در خرم آباد

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: ساختمان جدید پارک علم و فناوری استان در دانشگاه لرستان به مرحله نهایی رسیده و تا آخر آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر محمدرضا شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه لرستان سند مالکیت 20 هکتار زمین دانشگاه به پارک علم و فناوری استان داده شده و هم‎اکنون جزو پنجمین یا ششمین پارک کشور هستیم که به این مهم دست یافتیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع این پروژه تنظیم شده است، افزود: در کنار موقعیت استراتژیکی که در کنار مجتمع دانشگاهی استان وجود دارد بنا داریم شهرک تحقیقاتی و فناوری ایجاد کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه ورودی اصلی پارک‌های علم و فناوری دانشجویان هستند و جریان فناوری از دانشگاه می‌آید، تصریح کرد: هنگامی‎که پارک در کنار دانشگاه نباشد این جریان ایجاد نمی‌شود، هر چند انجام این کارها زیرساخت است اما باید این موضوع به گفتمان تبدیل شود تا دانشجو بداند بعد از فراغت از تحصیل ادارات و صندلی‌های دولتی دیگر جا برای استخدام ندارند.

شاکرمی بیان کرد: حتی باید دانش‌آموزان را تشویق و به سمت آشنایی پارک‌های علم و فناوری سوق دهیم.

وی یادآور شد: هر چند در آموزش و پرورش هنوز رفتار 30 سال قبل و مسابقه تست زدن در بین دانش‌آموزان وجود دارد در حالیکه باید آنان با فضاهای پارک و فناوری آشنا شوند و خلاقیت به خرج دهند و دنبال تولید یک محصول باشند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با تاکید براینکه این مسیر باید عوض شود و دانشگاه نباید به یک سری کتاب‌ها و جزوات اکتفا کند بلکه باید فناوری و تجارت فناورانه به گفتمان فراسازمانی و عمومی تبدیل شود، خاطر نشان کرد: احداث پارک علم و فناوری استان در دانشگاه لرستان به مرحله نهایی رسیده و تا آخر آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.   96/9/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.