احداث بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرای

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

احداث بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرای دانش‌آموزی در مرکز لرستان

بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرای دانش‌آموزی در شهر خرم‌آباد ساخته می‌شود.

دکتر محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، چگنی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، زینی‌وند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با حضور در کانون ادب، از ساخت بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرای دانش‌آموزی در استان خبر دادند .

در این نشست محمد بیرانوندی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: احداث فرهنگ‌سرای دانش‌آموزی حرکت مثبتی برای معرفی فرهنگ وهنر غنی استان لرستان است کمااینکه ساخت این فرهنگ‌سرا با رویکرد اشتغال‌زایی و گردشگری می‎تواند به توسعه صنعت توریسم این شهرستان کمک کند .

وی با تقدیر از زحمات مدیر کانون ادب که با عشق و علاقه، کار احیای این بافت فرسوده را آغاز کرده اظهار امیدواری کرد با ساخت این فرهنگ‌سرا و با همراه کردن هنرمندان و افراد توانمند در رشته‌های مختلف هنری، فعالیت‌های متنوع هنری را برای جذب حداکثری دانش‌آموزان و علاقه‌مندان هنر در استان لرستان آغاز کند.

این نماینده مجلس با اشاره به  نظر مساعد استانداران قبلی و فعلی نسبت به برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز فرهنگی و تربیتی، گفت: این کانون با داشتن قدمتی حدود یک قرن و با وجود مجموعه‌ای به مساحت حدود  چهار هزار مترمربع  در اطراف آن می‌تواند به فرهنگ‌سرای بی‌نظیری برای فرزندان هنرجوی این استان  تبدیل شود.

علی هادی‎چگنی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان نیز با تقدیر از دغدغه مسئولان جهت پیشرفت و اعتلای برنامه‌های فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش، گفت: یکی‌از موضوعاتی که زمینه رضایت و خرسندی را فراهم می‌کند توجه به مقوله هنر و پیشرفت آن در سطح جامعه خصوصاً گسترش فرهنگ و هنر بومی لرستان است و جهت احیا و ساخت فرهنگ‌سرای دانش‌آموزی تمام تلاش خود را به‌کار خواهم گرفت .

رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این بازدید گفت: ساخت فرهنگ‌سرای دانش‌آموزی برند و نمادی برای فرهنگ استان لرستان است کمااینکه برای توسعه و ساخت این مکان با حمایت مسئولان استانی تمام سعی خود را به‌کار خواهیم گرفت و نسبت به  رونق آن تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش مراکز فرهنگی و هنری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیت و اشتغال‌زایی، اظهارکرد: با توسعه و ساخت مراکز فرهنگی و تربیتی می‌توان طبق سند تحول بنیادین در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان  هم موفق عمل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.