آغاز عملیات اجرایی بوستان تحقیقاتی ، تفریحی بلوط خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

آغاز عملیات اجرایی بوستان تحقیقاتی ، تفریحی بلوط خرم آباد

 عملیات اجرایی بوستان و مجتمع تحقیقاتی، تفریحی بلوط خرم آباد روز شنبه 95/12/14در آیینی در منطقه پشته حسین آباد این شهر آغاز شد.

 به گزارش ایرنا، استاندار لرستان در این آئین گفت: ساخت این بوستان در راستای توسعه فضای سبز و پاسخی به نیازهای گردشگری مرکز استان می باشد.
هوشگ بازوند افزود: شهر خرم آباد به عنوان یکی از هفت شهر برتر گردشگری کشور از ظرفیت های مناسبی در زمینه گردشگری برخوردار است که باید از این قابلیت ها نهایت بهره برداری را بعمل آورد.
به گفته وی تاکنون اقدامات موثر و مطلوبی برای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری خرم آباد صورت گرفته که با افتتاح بوستان 85 هکتاری و مجتمع تحقیقاتی ، تفریحی بلوط در منطقه پشته حسین آباد خرم آباد در واقع به نیاز و مطالبه مردم این منطقه در بخش گردشگری و تفریحی پاسخ داده می شود.
یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد نیز در این آئین گفت: منطقه پشته حسین آباد خرم آباد، با جمعیتی معادل 35 هزار تن فاقد حتی یک متر مربع فضای سبز است که با پیگیری های صورت گرفته اراضی به وسعت 200 هکتار در این منطقه به منظور توسعه فضای سبز این منطقه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در فاز نخست ، 85 هکتار برای احداث بوستان و مجتمع تحقیقاتی تفریحی بلوط در نظرگرفته شده گفت: در اجرا و احداث این مجتمع بزرگ تحققاتی و تفریحی بخش خصوصی نیز همکاری خواهد داشت که با اجرا و تکمیل کمربند 35 متری و عملیات عمرانی خیابان 16 متری منطقه، پشته حسین آباد خرم آباد از بن بست خارج می شود.
عیدی بیرانوند گفت: هم کنون معادل 300 هکتار از اراضی حاشیه ای شهر خرم آباد با همکاری استاندار لرستان و دادستان خرم آباد به عنوان بیت المال و حقوق مردم به مردم و محدوده شهری بازگردانده شد.
وی افزود: در نتیجه چنین اقداماتی ، سرانه فضای سبز شهر خرم آباد از سه و نیم متر مربع به هفت مترمربع افزایش یافته و پیش بینی می شود با مجموعه اقداماتی که در مناطقی همچون کوی فلسطین، منطقه پشت بازار و پشته حسین آباد در حال انجام است، سرانه فضای سبز شهر به سه برابر افزایش یابد.  95/12/14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.