آخرین وضعیت شرکت پارسیلون برای رونق اقتصادی

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

آخرین وضعیت شرکت پارسیلون برای رونق اقتصادی

 نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم مجتمع پارسیلون با حضور بانک‌های عامل گفت: در آینده نه چندان دور شاهد رونق اقتصادی این منطقه خواهیم بود.

مهرداد ویسکرمی روز یکشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه کارخانه پارسیلون خرم آباد یکی از زخم‌های کهنه و یکی از عقده‌های صنعتی لرستان است، اظهار داشت: این کارخانه بر اثر واگذاری غلط به نابودی کشیده شد.

برگشتن به آن کارخانه گذشته دیگر کار اقتصادی نیست

وی تصریح کرد: برگشتن به آن کارخانه دیگر کار اقتصادی نیست اما فضای ۲۰۰ هکتاری این کارخانه و امکانات و زیرساخت‌های آن می‌تواند هنوز نقطه امیدی باشد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزی در همین فضا ۲ هزار نفر کار می‌کردند، یادآور شد: بعد از تلاش‌های زیادی که در این مدت انجام شده و بنا به تصمیم شورای تأمین استان قرار شد یک کنسرسیوم تشکیل شود که متشکل از بانک‌های عامل شامل صنعت و معدن، ملی و سپه و شرکت آتیه دماوند باشد که بتواند این مجموعه را تعیین تکلیف کند تا زمینه کارهای اقتصادی فراهم شود.

به آینده مجموعه پارسیلون امیدواریم

ویسکرمی با تاکید بر اینکه اگر این کنسرسیوم تشکیل شود می‌توانیم به آینده این مجموعه امیدوار باشیم، افزود: بعضی از بانک‌ها به دلیل اینکه گمان می‌کردند منافعشان تأمین نمی‌شود پای کار نمی‌آمدند اما ۲۵ شهریور در تهران جلسه‌ای با حضور استاندار و بانک‌های عامل تشکیل شد و با صحبت‌ها و بحث دو تا سه ساعته ای که انجام شد مقرر شد این کنسرسیوم تشکیل شود و بانک ملی که تاکنون زیر بار شرکت در کنسرسیوم نرفته بود را قانع کردیم وارد شود.

وی ادامه داد: مقرر شد برای اینکه تشریفات قانونی طی شود به این بانک‌ها ۵۰ سهام واگذار شود و جلسه مجمع عمومی تشکیل و اعضای هیئت مدیره مشخص شود تا در مورد ادامه کار تصمیم گیری شود.

تشکیل کنسرسیوم و حضور همه بانک‌های عامل

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این تصمیم یک گره بزرگی از کار پارسیلون باز کرد که می‌توان در آینده نه چندان دور شاهد رونق اقتصادی آن منطقه باشیم، اظهار داشت: البته هیچگاه به تولید نخ پارسیلون گذشته برنخواهیم گشت و راه اندازی آن کارخانه به صرفه نیست اما ۲۰۰ هکتار زمین این مجموعه می‌تواند تمام خرم آباد را متحول کند و منطقه ویژه اقتصادی شود که خوشبختانه زمینه‌ها هم فراهم شده است.

۲۰۰ هکتار زمین این مجموعه می‌تواند تمام خرم آباد را متحول کند و منطقه ویژه اقتصادی شود

ویسکرمی با بیان اینکه علی رغم مقاومت‌های زیاد ابتدایی اما با صحبت کار حل شد، تصریح کرد: واگذاری سهام برای اجرای تشریفات قانونی است و بعد از تشکیل هیئت مدیره مراحل قانونی طی می‌شود.

به صورت نقطه زن دیگر مشکلات استان از جمله صدر فولاد، دهکده گردشگری و سلامت و هتل صخره‌ای را پیگیری می‌کنیم. 99/6/30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.