پارک مینیاتوری خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

پارک مینیاتوری خرم آباد

پارک مینیاتوری خرم آباد، آذر سال ۹۴ عملیات اجرایی پارک شاپوری خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار با برآورد اعتبار حدود ۲۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.

این پروژه با هدف ایجاد قطب دیگری برای گردشگری در شهر خرم‌آباد تعریف شده  و قطعا بهره‌برداری از آن می‌تواندسهم بسزایی در این رابطه داشته باشد.

 

هوشنگ بازوند، استاندار وقت لرستان به خبرنگاران گفته بود: «این پروژه تفریحی توریستی با رویکردهای مختلف و در ۳۱ هکتار زمین اجرا می‌شود که در فاز نخست آن با رفع مشکل تملک اراضی، یک دریاچه ۸.۵ هکتاری ایجاد می‌شود.»

وی افزود: «همچنین با هدف معرفی پل‌های تاریخی استان، هفت پل بزرگ استان در مقیاس کوچک ساخته و در این پارک شاپوری در معرض دید عموم به ویژه گردشگران قرار خواهد گرفت.»

این پروژه به نحوی قرینه و مکمل پارک کیو در شمال خرم‌آباد است که با توجه به اثر تاریخی پل شاپوری در این مکان، به جاذبه گردشگری بسیار مطلوبی در جنوب شهر تبدیل خواهد شد..

پیشرفت ۷۰ درصدی بوستان شاپوری خرم آباد

وی همچنین با تاکید بر مرمت پل تاریخی شاپوری گفته بود: تلاش می شود اعتبارات استانی مرمت در سال آینده به این پل اختصاص یابد و همچنین برای جذب ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال اعتبار ملی نیز برنامه‌ریزی شده است.

 بوستان مینیاتوری در شمال مجموعه گردشگری شاپوری هفت هکتار وسعت دارد که دریاچه مصنوعی با پنج هکتار و حدود یک هکتار پیاده‌روسازی در اطراف آن اجرا می‌شود.

ماکت پل‌های تاریخی لرستان، کافی‌شاپ، نمازخانه و سایر امکانات رفاهی و تفریحی در این طرح جانمایی شده است.

پارک مینیاتوری علاوه بر ایجاد موازنه و تعادل در توزیع فضای تفرجگاهی بین شمال و جنوب شهر، اقدام تاثیرگذاری در راستای توسعه صنعت گردشگری مرکز استان به شمار می‌رود.

فضای مخصوص دوچرخه‌سواری، اسکیت و پیاده‌روی از مزیت های پارک مینیاتوری خرم آباد هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.