عسل خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 6 دقیقه

عسل خرم آبادتفاوت عسل ارگانیک خرم آباد با سایر عسل ها

عسل خرم آباد به دلیل شرایط جغرافیایی و داشتن مناطق سرسبز و کوهستانی و آب و هوای خاص و ویژه، دامنه کوههای آن پوشیده شده از انواع و اقسام گل و گیاهان و درختان خودرویی است که اکثر آنها خاصیت های درمانی و دارویی ویژه‌ایی دارند.
این طبیعت بکر و دست نخورده و منحصر به فرد باعث شده تا یکی از عجایب خلقت به نام عسل و مشتقات آن در این منطقه فوق العاده زیبا و وصف ناپذیر رخ نشان داده و با خواص ویژه خود، گوشه‌ای از قدرت خالق زمین و آسمانها را دوباره به یاد همه انسانها بیاورد.
عسل ارگانیک خرم آباد، به دلیل وجود گل های دارویی خاص مانند گون، خار مریم، شکر تیغال و چند نوع گیاه دارویی و وحشی دیگر که بومی منطقه است و خاستگاه آن ها استان لرستان و شهر خرم آباد می باشد،عسل طبیعی و منحصر به فردی را تقدیم مردم این خطه، کرده است که می توان به جرات گفت که هیچ کجای ایران نظیر آن پیدا نمی شود.

استان‌هایی مانند کرمانشاه کردستان و لرستان به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی، مستعد تولید این معجزه الهی هستند. مردمان بومی خرم‌آباد سال های طولانی بوده که با پرورش زنبور عسل به صورت طبیعی و جمع آوری به موقع آن و عرضه به بازار علاوه بر تأمین معاش خانواده این فرصت را در اختیار همه کسانی قرار می‌دهند که برای حفظ سلامتی خود به دنبال مصرف عسل طبیعی و سالم هستند.

عسل ارگانیک خرم آباد یکی از بهترین و مرغوب ترین انواع عسل می باشد که توانسته در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه خوبی را برای خود باز کند. عسل طبیعی از معجزات طبیعت و هدیه خداوند به انسان است تا با استفاده از این محصول پر برکت علاوه بر تغذیه و خوراک آن بسیاری از بیماری‌های مزاجی و گوارشی خود را درمان کند، البته مشروط بر آنکه عسل طبیعی و ارگانیک باشد.

خرم‌ آباد به عنوان یک مرکز فروش عسل بهاره طبیعی در سطح کشور شناخته می‌شود که موفق شده با تولیدات با کیفیت و مرغوب در بین سایر استان‌های تولیدکننده این طلای زرد رنگ، به یک برند معتبر تبدیل شود.

استان لرستان به دلیل شرایط جغرافیایی و داشتن مناطق سرسبز و کوهستانی و آب و هوای خاص و ویژه، دامنه کوههای آن پوشیده شده از انواع و اقسام گل و گیاهان و درختان خودرویی است که اکثر آنها خاصیت های درمانی و دارویی ویژه‌ایی دارند.
این طبیعت بکر و دست نخورده و منحصر به فرد باعث شده تا یکی از عجایب خلقت به نام عسل و مشتقات آن در این منطقه فوق العاده زیبا و وصف ناپذیر رخ نشان داده و با خواص ویژه خود، گوشه‌ای از قدرت خالق زمین و آسمانها را دوباره به یاد همه انسانها بیاورد.
عسل ارگانیک خرم آباد، به دلیل وجود گل های دارویی خاص مانند گون، خار مریم، شکر تیغال و چند نوع گیاه دارویی و وحشی دیگر که بومی منطقه است و خاستگاه آن ها استان لرستان و شهر خرم آباد می باشد،عسل طبیعی و منحصر به فردی را تقدیم مردم این خطه، کرده است که می توان به جرات گفت که هیچ کجای ایران نظیر آن پیدا نمی شود. عسل وحشی کوهی

شهرستان خرم آباد و استان لرستان به‌واسطه منابع طبیعی و مرتعی خوبی همچون ارتفاعات گرین، هشتاد پهلو، قالی کوه، ارتفاعات حوزه اشترانکوه، مناطق بکر و مستعد و توسعه کشت دانه‌های روغنی مانند کلزا است که این دیار را مستعد پرورش زنبورعسل نموده است.

عسل خرم آباد دارای کیفیت خوبی است به‌گونه‌ای که بازار عسل لرستان در سایر استان‌ها دارای مشتری و بسیار پررونق است و همواره در آزمایش‌های کیفی که توسط صندوق حمایت از زنبورداری کشور انجام می‌شود، مورد تأیید قرار می‌گیرد که بر همین اساس توجه ما بیشتر بر روی تولید کیفی عسل است.

 بر اساس سرشماری سال 96 تعداد دو هزار و 300 بهره‌بردار با ظرفیت 217 هزار فروند کندوی زنبورعسل به این امر اشتغال دارند که طی این مدت هزار و 720 تن عسل تولید کرده است؛ به دنبال این هستیم که علاوه بر تولید عسل، دیگر فرآورده‌های این محصول مانند بره موم، گرده گل و ژل رویال را نیز تولید کنیم.

 در سال 96 حدود 100 کیلوگرم ژل رویال در لرستان تولید شد که ارزش غذایی بالایی داشته و در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها تأثیرگذار است.

تولید عسل ارگانیک خرم آباد در کشور

تولید عسل و مشتقات آن سال‌های زیادی است که فکر بشر را به خود مشغول داشته و از گذشته های دور تاکنون هزاران هزار خانه و خانواده را به این کار مشغول کرده است. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، عسل طبیعی و بدون مواد نگهدارنده و افزودنی های مجاز و غیرمجاز فقط در مناطق خاص، با آب و هوای مناسب شرایط خود به دست می‌آید.

استان‌هایی مانند کرمانشاه کردستان و لرستان به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی، مستعد تولید این معجزه الهی هستند. مردمان بومی خرم‌آباد سال های طولانی بوده که با پرورش زنبور عسل به صورت طبیعی و جمع آوری به موقع آن و عرضه به بازار علاوه بر تأمین معاش خانواده این فرصت را در اختیار همه کسانی قرار می‌دهند که برای حفظ سلامتی خود به دنبال مصرف عسل طبیعی و سالم هستند.

عسل لرستان

عسل لرستان ،سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  روز یکشنبه (1401/3/1) به رسانه ها اظهار داشت: غنای آب و هوا و تنوع پوشش گیاهی، لرستان را به یکی از استان‌های پیشرو در زمینه تولید عسل تبدیل کرده است و در حال حاضر سه هزار و ۱۰۰ نفر با ۳۱۴ هزار کندو مشغول فعالیت در صنعت زنبور عسل هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن عسل از ۳۱۴ هزار کندو در استان برداشت می‌شود که معادل سه درصد از عسل تولیدی کشور است.

وی افزود: بهره‌برداران زنبور عسل در استان علاوه بر تولید عسل در خصوص سایر فرآورده‌های زنبور عسل از جمله موم، بره موم و زهر نیز در استان فعالیت دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین گفت: زنبور عسل علاوه بر تولید عسل با گرده افشانی عملکرد محصولات باغی و زراعی را تا دو برابر افزایش می‌دهند.

شاهرخی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های جهادکشاورزی لرستان در صنعت زنبورداری برندسازی، بسته بندی و بازاررسانی است چراکه عسل تولید شده در استان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است‌.

عسل وحشی خرم آباد

امروزه پیدا کردن یک عسل طبیعی کار بسیار سختی بوده و این محصول انواع مختلفی دارد که بهترین آن عسل وحشی خرم آباد می باشد.

این محصول به دلیل مغذی بودن برای افرادی که دارای ناراحتی معده و همچنین گوارش می باشند تاثیرگذار بوده، زیرا به هضم غذای آن ها بسیار کمک می نماید.

به دلیل این که این نوع عسل از گیاهان مختلف گرفته شده و هم چنین در ناحیه کوهستان تولید می شود بسیار متفاوت تر از عسل های دیگر می باشد.

قند موجود در این محصول کاملاً طبیعی بوده و افرادی که دارای دیابت هستند با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند زیرا هیچ تاثیری بر روی بالا رفتن قند آن ها ندارد.

 

مشخصات عسل وحشی خرم آباد

اگر بخواهیم در مورد مشخصات عسل وحشی خرم ‌آباد بگویید می توانیم به آن اشاره کنیم که به صورت زرد روشن می باشد و هم چنین شفافیت بسیار زیادی دارد.

شیرینی این محصول به صورت می باشد که وقتی شما را می خورید اصلاً از آن زده نمی شوید و علت آن نبودن هیچ گونه شکر و ماده افزودنی در آن می باشد

عنوان توضیحات
خواص درمان مشکلات معده و هضم سریع غذا
ویژگی فاقد شکر و مواد افزودنی
شرایط نگهداری ظرف شیشه ای در دمای ثابت
مزایا قند طبیعی

غلظت آن نیز در حد متعادل بوده و دارای بوی بسیار مطبوع و خوبی می باشد که شما در فاصله دور نیز قادر به استشمام آن خواهید بود.

برای نگهداری این محصول آن را حتما در ظرف شیشه ای و در دمای ثابت قرار دهید تا کیفیت خود را حفظ کند و علاوه بر آن مدت طولانی بتوانید استفاده کنید.

 

خرید عسل وحشی خرم آباد

خرید عسل وحشی خرم آباد نیاز به تخصص بالایی دارد زیرا متاسفانه امروزه نوع تقلبی آن وارد بازار شده است، در نتیجه امکان دارد شما یک محصول بی کیفیت را خریداری کنید.

اگر عسل شما اصل باشد به هیچ عنوان شکرک نمی زند و رنگ آن تیره نخواهد بود که تشخیص آن بسیار راحت بوده و با کمی دقت می توانید به این موضوع پی ببرید.

داشتن نشان استاندارد و هم چنین اطلاعات کافی در مورد محصول باید بر روی آن درج شده باشد تا خریداران بر حسب آن محصول را خریداری کنند.

نوع بسته بندی قطعا بر روی سلامت محصول تاثیر گذار بوده پس توجه به آن نیز حائز اهمیت خواهد بود و سعی کنید حتما آن را از مکان های معتبر تهیه کنید.

 

قیمت عسل وحشی خرم آباد + خرید و فروش

اولین و مهم ترین معیار برای خریداران قیمت می باشد تا بتوانند بر حسب توان مالی خود آن را خریداری کنند.

قیمت عسل وحشی خرم آباد تحت تاثیر عواملی مختلفی مانند کیفیت، نوع تولید، وزن و غیره دارد که هر کدام بر روی قیمت ها موثر خواهند بود.

این محصول در بازار در بسته بندی و وزن های مختلف می باشد که قیمت های متفاوتی دارند ولی به طور تقریبی نرخ آن بین 300.000 تا 500.000 تومان می باشد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.