دریاچه شاپوری خرم‌آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 4 دقیقه

این پروژه به نحوی قرینه و مکمل پارک کیو در شمال خرم‌آباد است که با توجه به اثر تاریخی پل شاپوری در این مکان، به جاذبه گردشگری بهد شد.سیار مطلوبی در جنوب شهر تبدیل خواهد شد.

احداث دریاچه شاپوری علاوه بر ایجاد موازنه و تعادل در توزیع فضای تفرجگاهی بین شمال و جنوب شهر، اقدام تاثیرگذاری در راستای توسعه صنعت گردشگری خرم آباد مرکز استان لرستان به شمار می‌رود.بلاتکلیفی ۵ ساله «پارک شاپوری»/ پارک رنگ افتتاح به خود ...

دریاچه شاپوری خرم آباد (جاذبه طبیعی) پتانسیل بی بدیل ایران زمین و یکی از ثروت های خدا دادی خرم اباد  سرزمین آبشارها ، چشمه ها ، کوه ها ، دره ها ، سراب ها است .این سرمایه ملی  خرم آباد،محله خیرآباد ،بلوار تمدن، خیابان  باستان سوم واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی کافه رامونا، جزیره آبی شهید شاهین بیرانوند و پل شکسته (پل شاپوری) قرار گرفته است

پل شاپوری

پارک شاپوری خرم‌آباد آماده بازدید مسافران نوروزی لرستان است

 پل شاپوری معروف به پل شکسته که از آن به عنوان پل شاپوری نیز یاد می شود، در زمان ساسانیان و دوران قدرت شاپور اول و همزمان با ساخت قلعه فلک ال افلاک یا دژ شاپور ساخته شده، پلی تاریخی که امروزه در فاصله یک کیلومتری از جنوب این قلعه در شهر خرم آباد قرار دارد. این پل با طول 330 متری که یکی از بزرگترین پل های سنگی ایران به شمار می رود، در گذشته از آن به عنوان معبری برای عبور کاروان ها و ارتش ایرانی که از شوش به مقصد هگمتانه می رفتند، استفاده می شد. این پل مستحکم و عظیم با شماره 1058 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این پل به عنوان یکی از شاهکارهای معماری دوران ساسانیان در سالیانی ممتد مهم ترین عامل ارتباطی غرب یا شرق استان لرستان به خوزستان و تیسفون به شمار می رفت. پل شاپوری در واقع از 28 طاق و 27 پایه تشکیل شده بود که امروزه تنها 5 طاق از آن از گزند عوامل طبیعی در امان بوده اند. بهترین زمان برای سفر به این منطقه و لذت بردن از تماشای این پل فصل بهار خواهد بود.پل شکسته یا پل شاپوری که در گویش لری به آن “طاقِ پیل اِشکِسَه” گفته می‌شود، بدون شک یکی از شاهکارهای معماری لرستان است که عمر آن به دوره ساسانیان و شاپور اول ساسانی می‌رسد.

طاق پیل اشکسه سالیان دراز مهم‌ترین عامل ارتباطی غرب استان لرستان (طرهان) به شرق این استان و از آنجا به خوزستان و تیسفون (پایتخت ساسانیان) بوده است.

دریاچه شاپوری یکی از جاذبه‌های جنوب شهر خرم‌آباد است که به‌واسطه قرار گرفتن پل تاریخی شکسته در این مجموعه از اماکن مستعد گردشگری مرکز لرستان محسوب می‌شود.

دریاچه بهشت

 

همچنین دریاچه مصنوعی بهشت در حاشیه  و نزدیک دریاچه شاپوری و پل شاپوری قرار دارد که جذابیت‌های این پایگاه  گردشگری را فوق العاده زیبا  را افسانه ای و رویایی نموده و آن را به یکی از قطب های گردشگری ملی تبدیل کرده است.

تفرجگاه باغ بهشت ، فضایی دلنشین در شهرخرم آباد لرستان هست ،  که به تازگی به لیست جاذبه های گردشگری لرستان اضافه شده و در مدت کم ، طرفدارا و گردشگرای زیادی پیدا کرده . باغ بهشت و باغ پرندگان خرم آباد که  در سال 89 ، توسط شهرداری خرم آباد به بهره برداری رسید ،  با دریاچه مصنوعی زیبا و دل انگیزش که دو تکه داره  و همجواری با باغ انار و باغهای نزدیک به آرامستان، مکانی مناسب برای تفریح و گذران اوقاته. باغ بهشت ، در جنوب شهر خرم آباد واقع شده و یکی از زیباترین مکان های تفریحی خرم آباده. نماهای زیبا ، فضای سبز ، محیط آرام بخش ، صدای آب دریاچه مصنوعی ، وجود فضای سبز و وسایل اسباب بازی ، دست به دست هم دادن تا باغ بهشت را به یک بهشت کوچک روی زمین تبدیل کنند.

دریاچه و پارک بهشت خرم‌آباد از جمله ظرفیت‌های گردشگری مرکز استان لرستان است.این مجموعه دارای دو دریاچه است

دریاچه مصنوعی بهشت (پارک) در محله خضر خرم آباد و خیابان بهشت واقع شده است. این بوستان یکی از سه بوستان در محله خضر خرم آباد می‌باشد دریاچه بهشت خرم‌آباد تا پایان اسفند آبگیری می‌شود - ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.