هاشم نیازی خرم‌آبادی 

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

 هاشم نیازی خرم‌آبادیآیت اله نیازی خرم آبادی گزینه نهایی اصولگرایان لرستان

هاشم نیازی خرم آبادی معروف به شیخ حسین نیازی در خانواده‌ای مذهبی   سال 1325 در خرم آبادبه دنیا آمد. بعد از گذراندن دوران ابتدائی با قبولی نفر اول در امتحانات نهائی به خاطر علاقه شدید به علوم دینی در سال 1340 به‌طور رسمی وارد حوزه علمیه «کمالیه خرم‌آباد» شد.
علاقه‌ی وی به علوم دینی باعث شد ه بود که به‌صورت غیررسمی کلاس چهارم درس‌های حوزه را شروع کند.
وی مهرماه 1342 برای گذراندن تتمه شرح لمعه و سطوح عالیه مشرف ‌به قم شد. به لحاظ جدیت و استمرار درس و بحث، در ایام تعطیلات تابستانی و … موفق شد قبل از سال 45 در دروس خارج شرکت نماید و برای اولین ساله‌ای راه‌اندازی امتحانات کتبی و شفاهی جایزه ویژه را از مرحوم «آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی رضوان‌الله علیه» دریافت کند و از سال 44 و 45 دروس خارج فقه و اصول را به‌طور مستمر تا سال 1357 به‌صورت مستقیم و مستمّر در دستور کار قرار داد.
در طول این مدّت از دروس آیات عظام: «سلطانی»، «محقق داماد»، «میرزا هاشم آملی»، «حاج شیخ مرتضی حائری»، «آقای منتظری»، «مشکینی»، «وحید خراسانی»، «حاج شیخ جواد تبریزی»، «سید کاظم حائری»، «شبیری زنجانی» و «آقا محمّد شاه‌آبادی» استفاده کرد و بیش‌ترین استفاده درسی در درجه اول از مرحوم «میرزا هاشم آملی» بود که از سال تقریباً 45 تا حدود اواخر سال‌های قبل از انقلاب ادامه داشت و یک دور اصول و فقه عبادی و معاملی از محضر پر فیض ایشان فرا گرفت.
آیت‌الله «میرزا هاشم آملی» در سال 1352 اجتهادایشان را شفاها تایید و تصدیق نمود و در سال 54 مرتبه بالاتر اجتهاد را تصدیق کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.