آرامستان‌خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

 آرامستان‌خرم آباد

آرامستان‌خرم آباد،  قدیمی‌ترین آرامستان در شهر خرم‌آباد، آرامستانی در کنار مقبره امامزاده زید بن علی در مرکز شهر خرم‌آباد بود.این آرامستان در سال ۱۳۵۲ و توسط شهردار وقت خرم‌آباد علی‌محمد ساکی از میان شهر حذف شد. از دیگر آرامستان‌های قدیمی شهر می‌توان به گورستاندوبرادران اشاره کرد، این آرامستان متعلق به دوره قاجار و در محله‌ای به همین نام در مرکز شهر خرم‌آباد قرار داشت. آرامستان دیگری نیز در کنار آرامگاه باباطاهر بین محله درب باباطاهر و محله درب‌دلاکان قرار داشت. آرامستانی در جنوب شهر خرم‌آباد و در کنار مناره آجری قرار داشت که به طور معمول مردگان ایل‌های بیرانوند و باجلوند در آن دفن می‌شدند و به گورستان پامنار مشهور بود. گورستان دیگری در محله کوروش در شرق شهر و یک گورستان دیگر متعلق به اقلیت یهودی ساکن خرم‌آباد بود که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به محله‌ای مسکونی به نام کوی فلسطین تبدیل شد.

هم اکنون شهر خرم‌آباد دارای چهار آرامستان در چهار گوشه شهر است که عبارتند از :

آرامستان  خضر

موقعیت قبرستان خضر در محله خضر را به همراه آدرس در نقشه نشان ببینید.

قبرستان خضر (قبرستان) در محله خضر لرستان، شهرستان خرم آباد و خیابان بهشت واقع شده است. این مکان یکی از سه آرامستان در محله خضر لرستان، شهرستان خرم آباد می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی آرامگاه درویش نیشابوری و بهشت دهم قرار گرفته است.

 آرامستان  صالحین

قبرستان صالحین در محله گل سفید خرم‌آباد و در جاده خرم آباد کوه دشت واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند پمپ بنزین اکباتان و جایگاه سوخت دومنظوره ایران ‌زمین و آرامستان خضر و دریاچه مصنوعی شاپوری قرار گرفته است.

 آرامستان سراب یاس،

دومین آرامستان شهر خرم‌آباد بعد از خضر آرامستان سراب یاس است .این آرامستان در پایین دست کوه مدبه و در انتهای محله حسین آباد واقع شده است

آرامستان فلک الدین

این آرامستان در پایین دست یکی از تپه های سفید کوه و در انتهای محله فلک الدین قرار گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.