بیمارستان شهدای عشایر

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری یافته، دکتر “اکبر فرید” خطاب به کسانی که قصد فروش اراضی باغ فیض را داشتند با بیان این که نباید چوب حراج به مال مردم خرم‌آباد زد، اظهار داشت: حراج اراضی باغ فیض عاقبت بدی دارد که ممکن است ظرف 10 یا حتی 100 سال آینده، نتایج آن بروز کند.
وی با اشاره به این که باغ فیض را با درختان انارش می‌شناسم و آن‌ها را در زمان کودکی به یاد دارم که اطرافش همه درخت و داخل آن انارستان بود، افزود: دوره‌ای این قسمت را تبدیل به ساختمان کردند و الان هم مجدداً می‌خواهند آن را تبدیل به ساختمان کنند یا طرح‌های دیگر نمایند!
وی افزود: مرحوم ساکی (شهردار فقید اسبق خرم‌آباد) قبل از انقلاب طرحی را به عنوان کازینوی بین‌المللی داشت که با اجرای آن، محدوده باغ فیض شامل منزل آیت‌الله کمالوند و میدان استانداری تبدیل به یک مرکز مهم گردشگری می‌شد.
نماینده مردم خرم‌آباد در چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از واگذاری بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد توسط نمایندگان دولت خاطرنشان ساخت: با این کار به بیمارستان عشایر نیز چوب حراج زدند و بهترین مرکز درمانی شهر را که موقعیت مناسبی برای خدمات به مردم دارد را از بین بردند.
دکتر فرید با تاکید بر این که ضرر چنین تصمیمی را ما مردم خرم‌آباد متحمل می‌شویم، اظهار کرد: بیمارستان عشایر یک مرکز ترامتالوژی خیلی پیشرفته بود که سال‌ها در مرکز شهر قرار داشت و حتی اگر شهروندی دچار ناراحتی یا بیماری می‌شد، می‌توانست به راحتی و به سرعت به آن‌جا مراجعه کند.
رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: برای این مرکز هم در بحث علمی، هم اخلاقی و هم مردمی هزینه بسیاری شده است که الان به صورت یک مرکز آموزشی پیشرفته به اسم شهدای عشایر آمده است.
وی گفت: اکنون چند نفر که هیچ اطلاعی از پیشنه این مرکز و نیز اهمیت وجود آن در مرکز شهر ندارند، به عنوان تصمیم‌گیرنده پیدا شده و چوب حراج به این مرکز زده و به آینده مردم خرم‌آباد فکر نمی‌کنند که آیا پیرزنی که در سبزه‌میدان پایش می‌لغزد، این توانایی را از لحاظ جسمانی و مالی دارد که برای درمان به کمالوند برود؟ (مکان بیمارستان جدید جای‌گزین بیمارستان عشایر در کمالوند است)
این پزشک خرم‌آبادی در ادامه با اشاره به انتقال ساختمان استانداری از مرکز شهر به نقطه‌ای بسیار دور از دسترس مردم، خاطرنشان کرد: اگر شهروندی در محله زید ابن علی (ع) نیاز به شکایت یا کار اداری پیدا کند چطور می‌خواهد به محل جدید استانداری در بام خرم‌آباد مراجعه کند؟
فرید افزود: مردم پولدار و ثروتمند و ماشین‌دار اکثراً نیازی برای مراجعه استانداری ندارند و اکثر مراجعین آن‌جا از قشر متوسط و ضعیف هستند که با این تصمیم جفای دیگری در حق آنان صورت گرفته است.
وی با انتقاد از فروش ساختمان قدیمی استانداری لرستان که بیش از 8 دهه در مرکز شهر خرم‌آباد قرار داشت، گفت: با فروش ساختمان استانداری به علوم پزشکی، بدون توجه به بار ترافیکی ایجاد شده که برنامه‌ای نیز برای حل مشکل آن صورت نگرفته، عملاً مرکز شهر را فلج کرده و عصرها با خیل عظیم بیماران و خودروها در مرکز مواجه خواهیم شد.
نماینده اسبق مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا مسئولان علوم پزشکی لرستان به جای صرف هزینه‌ سنگین 48 میلیارد تومانی برای خرید و مرمت ساختمان استانداری نمی‌توانستند این پول را صرف توسعه همین بیمارستان عشایر یا بیمارستان شهید رحیمی نمایند؟
فرید تصریح کرد: تبدیل ساختمان استانداری به مرکز درمانی یا تغییر کاربری بیمارستان عشایر به بازارچه و مجتمع تجاری عوارض ناخوشایندی برای شهر خرم‌آباد در پی خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح اجرای زیرگذر بهارستان که شهرداری خرم‌آباد به خاطر اجرای اجباری آن در تنگنا قرار گرفته است، گفت: این بلوار 110 متر عرض دارد و آن دورانی که من نماینده مجلس بودم به آقای ماسوری گفتم عرض خیابان را 150 متر در نظر بگیرد با 5 لاین و 6 لاین که با وجود عرض زیاد و خوب، اما باز هم اکنون قصد تعریض و ایجاد زیرگذر در آن‌جا مطرح شده است!
فرید با بیان این که این طرح‌ها باید با تفکر و مطالعه کامل انجام شود، خاطرنشان ساخت: آیا انسانیت اجازه می‌دهد من بیام مال مردم (اراضی باغ فیض یا دیگر زمین‌های شهرداری) را بفروشم تا هزینه‌های انجام زیرگذر در نقطه‌ای که ترافیک سنگین ندارد تأمین شود؟
وی با طرح این سؤال که هدف از خرید اراضی باغ فیض و تخریب ساختمان‌های آن‌جا چه بوده است؟ افزود: اصلاً شهرداری چرا باغ فیض را خریداری کرد؟ مگر آن‌جا اول ساختمان نبود که تخریب شد و حالا دوباره پیشنهاد فروش اراضی برای ساخت و ساز توسط سرمایه‌گذار مطرح شده است؟
نماینده اسبق مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسوولان استان گفت: اگر واقعاً مردم را دوست دارید و می‌خواهید خرم‌آباد پیشرفت کند، طرح‌ها را با تفکر و مطالعه انجام دهید و ببینید اصلاً تجربه احداث زیرگذر در این شهر جواب می‌دهد؟  95/11/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.