گلخانه دیناروند خرم‌آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه
گلخانه دیناروند خرم آباد ( شهرک گلخانه ) باهدف اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی لرستان و رونق کشت‌های گلخانه‌ای در سال ۸۴ در دستور کار مدیران استانی قرار گرفت.

موقعیت جغرافیایی طرح:

استان لرستان، شهرستان خرم آباد، روستاى دیناروند

مشخصات مجتمع:

کل مساحت عرصه ۳۲ هکتار

۳۲ هکتار مساحت طراحی شده

داراى ۵۵ واحد ۲۳۰۴ متر مربعى  ۲۸ واحد گلخانه توت فرنگى و ۲۷ واحد گلخانه رز هلندى.

مشخصات فنى واحدها:

– اسکلت سازه ها از نوع گالوانیزه گرم و اتصال پیچ و مهره، پوشش سقف و بدنه ضد گرما و مقاوم در برابر آفت کش ها

– سیستم گرمایش مجتمع: کوره هواى گرم

– سیستم هواکش: سیرکولاسیون هوا در گلخانه

– سیستم آبیارى گلخانه: سیستم آبیارى تحت فشار قطره اى

تولیدات سالانه مجتمع:

بالغ بر ۴۵۰ تن توت فرنگى و ۵ میلیون شاخه گل

اشتغالزایى طرح:

حدود ۱۲۰ نفر

اجراى عملیات زیر بنایى:

عملیات زیربنایى مجتمع توسط سازمان جهاد کشاورزى استان لرستان انجام شده است.

میزان کل منابع مالى مورد نیاز طرح:

اجراى این طرح نیاز به ۵۸/۱ میلیارد ریال منابع مالى داشته، که از محل اعتبارات تلفیقى(وزارت جهاد کشاورزى و بانک کشاورزى)و از طریق بانک کشاورزى استان لرستان تامین شده است.

 

 

گلخانه دیناروند خرم‌آباد  واگذار شد

 استاندار لرستان از واگذاری گلخانه دیناروند خرم آباد به شرکت «آب و خاک پارس» خبر داد.

هوشنگ بازوند شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه گلخانه دیناروند که در این ۳ سال برای ما به طلسم تبدیل شده بود خوشبختانه تعیین تکلیف شد، اظهار داشت: این گلخانه به شرکت  آب و خاک پارس واگذار شد.

وی تصریح کرد: با این واگذاری قرار است که شرکت آب و خاک پارس کارهای گلخانه دیناروند را انجام داده و به بهره برداری برساند.95/11/15

بهره‌برداری از گلخانه دیناروند در لرستان با حضور وزیر کشور

گلخانه دیناروند لرستان ظهر امروز با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور، استاندار لرستان٬ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و دیگر مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان لرستان، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در آیین شروع بهره برداری گلخانه ۳۲ هکتاری دیناروند گفت: آغاز بهره‌برداری این گلخانه بعد از مدت‌ها؛ نشانه خوبی از نگاه به ظرفیت‌های درون و احیای ظرفیت‌هاست.
وزیر کشور افزود: استفاده از تکنولوژی در اندازه اعلای آن؛ لازمه ی رقابت در بازارهای داخلی و خارجی است.
وی با بیان این که این گلخانه باید گام به گام به تکنولوژی روز مجهز شود، ادامه داد: سختی‌هایی که بهره‌برداران تا امروز متحمل شده‌اند؛ امروز تبدیل به لذت شده و فارغ‌التحصیلان جوان امروز خوشحال و مصمم برای انجام کارند.
لازم به یاد آوری است ایجاد شهرک گلخانه‌ای دیناروند باهدف اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی لرستان و رونق کشت‌های گلخانه‌ای در سال ۸۴ در دستور کار مدیران استانی قرار گرفت. این گلخانه حدود ۱۰ سال راکد مانده بود و برای احیاء این گلخانه جلسات مختلف برگزار و سرمایه‌گذاران متعددی معرفی شدند. احیاء گلخانه ۳۲ هکتاری دیناروند مطالبه جدی مردم خرم‌آباد بود و یکی از طرح‌های معرفی‌شده در حوزه اقتصاد مقاومتی استان است که امروز با حضور وزیر کشور بهره‌برداری شد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در سفری یک‌روزه وارد استان لرستان شد که پس از مراسم استقبال در فرودگاه خرم آباد با حضور ایشان فاز اول گلخانه هیدروپونیک کشت و صنعت و فاز اول گلخانه دیناروندخرم آباد افتتاح شد. 96/4/26

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.