آزاد راه خرم آباد – کرمانشاه

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه
آزاد راه خرم آباد – کرمانشاه( کریدور غرب )به طول ۱۵۳۰ کیلومتر از مرز بازرگان آغاز و با یک کریدور چهار خطه اوراسیا را به بندر امام خمینی(ره) و آب‌های آزاد وصل می‌کند که جاده خرم‌آباد به نورآباد با طول ۱۰۰ کیلومتر بخشی از این مسیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: عملیات تکمیل ۱۰۰ کیلومتر از جاده خرم‌آباد – نورآباد به عنوان بخشی از کریدور غرب در محدوده استان با ۷۵ درصد پیشرفت کاری در دست اقدام است.

بهزاد شاکرمی، ۱۸ دی ماه در بازدید از طرح چهارخطه خرم‌آباد – نورآباد (مرکز شهرستان دلفان)، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کریدور غرب به طول ۱۵۳۰ کیلومتر از مرز بازرگان آغاز و با یک کریدور چهار خطه اوراسیا را به بندر امام خمینی(ره) و آب‌های آزاد وصل می‌کند که جاده خرم‌آباد به نورآباد با طول ۱۰۰ کیلومتر بخشی از این مسیر است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث این مسیر در چهار قطعه افزود: قطعه اول به طول ۴۱ کیلومتر از خرم‌آباد تا پلیس راه الشتر (مرکز شهرستان سلسله) افتتاح شده و قطعه ۱۹ کیلومتری دوم تا شهر فیروزآباد است که ۱۳ کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آسفالت شش کیلومتر باقی‌مانده از این قطعه تا پایان امسال بیان کرد: قطعه سوم از فیروزآباد تا نورآباد ۲۶ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد و تا پایان سال نیز چهار کیلومتر از این مسیر آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: قطعه چهارم به سمت فیروزآباد – الشتر با ۱۴ کیلومتر در مراحل نهایی است و با آسفالت ۵۰۰ متر باقی‌مانده، امسال زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

شاکرمی اضافه کرد: این محور ۱۰۰ کیلومتری چهار خطه در مجموع ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۳۵۵۰ میلیارد ریال به ارزش روز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان مطالبات پیمانکار طرح را ۱۰۰۰ میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: برای تکمیل این محور در قالب چهارخطه و بخشی از کریدور غرب ۲۰۰۰ میلیارد ریال نیاز است که در صورت اختصاص اعتبارات مصوب سفر امسال تکمیل می‌شود.

وی تأکید کرد: محور خرم‌آباد – نورآباد چهار نقطه حادثه خیز در پیچ کاکارضا، ورودی شهر فیروزآباد، پیچ گاوکش و حدفاصل پل دوآب تا روستای مؤمن‌آباد داشت سه نقطه اول ایمن‌سازی شده است و محدوده پل دوآب نیز تا قبل از سال جدید ایمن می‌شود.

 رضا خالقی در سخنانی از اخذ مجوز اعتبار از ظرفیت‌های ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه برای پروژه‌های مهم و اولویت‌دار راه‌های استان خبر داد.

وی، اظهار داشت: پروژه‌های اصلی و اولویت‌دار اداره کل راه و شهرسازی لرستان در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها که دارای مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و سفر ریاست جمهوری و بعضاً اولویت‌های مندرج در برنامه جهش تولید کشور هستند شامل احداث باند دوم محور ازنا – شازند، احداث و تکمیل باند دوم محور خرم‌آباد- نورآباد (کریدور بزرگراهی غرب کشور) و احداث و تکمیل باند دوم خرم‌آباد – کوهدشت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند و با توجه به پرتردد و حادثه‌خیز بودن آنها و سطح خدمات دهی جز پروژه‌های اصلی و اولویت‌دار مطرح شدند، تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار لرستان موفق به اخذ مجوز اعتبار از ظرفیت‌های ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه برای پروژه‌های فوق شدیم که خوشبختانه موافقت اصولی مورد نیاز از ناحیه سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام و تأیید شده است.

خالقی، گفت: بر همین اساس برخی از بانک‌ها شامل بانک ملی، سپه و رفاه اعلام آمادگی کردند که بخش مهمی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل باقی‌مانده عملیات اجرایی طرح‌های مذکور در قالب تسهیلات بانکی و با ضمانت سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین و پرداخت شود.

در صورت نهایی شدن این موضوع بدین طریق، تا نیمه اول سال آینده عمده عملیات اجرایی پروژه‌های فوق تکمیل و به پایان خواهد رسید.

99/9/17

افتتاح یک قطعه از آزاد راه خرم آباد – کرمانشاه

یک قطعه 12 کیلومتری از کریدور غرب به جنوب حد فاصل خرم آباد به نورآباد صبح روز سه شنبه با حضور سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا این بخش از کریدور غرب به جنوب به نمایندگی از 55 کیلومتر بزرگراه در سطح استان لرستان و 145 کیلومتر راه روستایی همزمان با ایام دهه فجر به بهره برداری رسید.
اعتباری افزون بر یکهزار و 400 میلیارد ریال برای انجام این طرح هزینه شده است.
علیخانی افزود:
طول مسیر جاده خرم آباد به نورآباد حدود 85 کیلومتر است که حدود 64 کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی نیز در حال انجام است.
وزیر دادگستری صبح روز سه شنبه همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر به استان لرستان سفر کرد.   96/11/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.