راه‌آهن دورود- خرم‌آباد 

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

  راه‌آهن دورود- خرم‌آباد  ،مهندس لطیفی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه خرم‌آباد که امروز ۱۸ آذرماه صورت گرفت، اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۶۰ درصد باقی‌مانده این پروژه، بسیار سخت است.  راه‌آهن دورود- خرم‌آباد ، مشاور طرح راه‌آهن دورود- خرم‌آباد گفت: این طرح ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: پروژه راه‌آهن بر روی آن کار شده و تونل‌های طویلی دارد و کارگاه‌های متعددی دارد که کار به سرانجام برسد.

مشاور طرح راه‌آهن دورود- خرم‌آباد خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار، تملک اراضی و … از جمله مشکلات این پروژه محسوب می‌شود ولی صحنه را ترک نکردیم.

لطیفی اضافه کرد: فاز اول این پروژه در قالب ۴۰ کیلومتر است و برنامه‌ریزی‌شده و این آمادگی وجود دارد که فاز اول را با ۶۰۰ میلیارد تومان عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: تونل‌های این پروژه ۳۳ کیلومتر است و طویل‌ترین تونل‌ها را دارد و ۳۰ درصد از حفاری تونل‌ها نیز انجام شده است.

مشاور طرح راه‌آهن دورود- خرم‌آباد با بیان اینکه برای کل پروژه حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است، افزود: این پروژه ۱۸ تا پل دارد که سه تا از آنها تکمیل و ۹ تا از آنها نیمه تمام شده و ۶ تا هنوز شروع نشده است.

ابر پروژه سال 1352

شایان ذکر اینکه ابر پروژه  راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک در برنامه پنجم توسعه که در سال 1352 توسط مهندسین مشاور ستیران فرانسوی طراحی و تدوین و پیشنهاد شده است . مقرر گردیده  عملیات اجرایی این ابر پروژه برقی و دو بانده باشد . پس از توقف چند دهه نهایتا عملیات اجرایی آن در اواخر دولت دهم شروع و با حرکت کند و لاک پشتی مواجه شده و بیش از چند سال است که بدلیل کمبود اعتبار  تعطیل شده است .

مطالبات مردم لرستان

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری لرستان گفت: یکی از مطالبات افکار عمومی و مدیران استان پروژه راه‌آهن بوده و کمتر مرکز استانی در کشور وجود دارد  که فاقد راه‌آهن و راه ارتباطی ریلی است.

 دکتر احمدرضا دالوند در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه خرم‌آباد با بیان اینکه با سفر ریاست جمهوری به لرستان، همه نگاه‌ها به سمت وزارت راه و شهرسازی بود به دوجهت، یکی اینکه وضعیت زیرساخت‌های لرستان خیلی مناسب نیست و دیگری اینکه حضوری ازپروژه‌های استان بازدید خواهید کرد تا جایی که اعتقاد داریم حضور وزیر راه و شهرسازی در استان  بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را مرتفع خواهد کرد.

وی یکی از مطالبات افکار عمومی و مدیران استان را پروژه راه‌آهن عنوان کرد و با بیان اینکه  کمتر مرکز استانی در کشور وجود دارد  که  فاقد راه‌آهن و راه ارتباطی ریلی است، تصریح کرد: این درحالیست که در لرستان پروژه راه‌آهن از سال ۹۲ آغاز و متاسفانه بنا به دلایلی عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

مسیر عبور راه آهن مرکز به جنوب کشور در لرستان فرسوده است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه قسمتی از مسیر راه‌آهن فعلی که از مرکز به جنوب کشور از لرستان عبور می‌کند ۸۰ سال پیش احداث شده و به لحاظ ابنیه فرسوده است و ظرفیت ترافیکی بیش از این را ندارد، بیان کرد: این درحالیست که چنانچه سیل و زلزله‌ای احتمالی در این مسیررخ دهد ممکن است که این ارتباط قطع و کشور را با چالش مواجه کند و از این منظر  مسیر مذکور خیلی حائز اهمیت است

تدوین برنامه زمانبندی سه ساله برای تکمیل راه‌آهن لرستان

وزیرراه و شهرسازی گفت: سه هزار میلیارد تومان ظرف سه سال به پروژه راه‌آهن لرستان اختصاص خواهد یافت.

رستم قاسمی در نشست با مسئولان لرستان (1400/9/19)در خصوص برنامه زمان‌بندی برای تکمیل راه‌آهن لرستان، اظهار کرد: یک برنامه زمان‌بندی دقیق، واقعی و اجرایی از سوی قرارگاه تدوین و به وزارت تحویل دهند.

وی افزود: این برنامه سه‌ساله،   ظرف ۱۰ روز آینده تحویل داده شود.

وزیر راه تصریح کرد: ظرف سه سال، این پروژه تکمیل می‌شود مشروط بر اینکه منابع مالی آن تأمین شود.

قاسمی گفت: سه هزار میلیارد تومان ظرف سه سال از وزارت‌ راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: راه‌آهن لرستان یکی از موضوعاتی است که روی آن فکر شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.