دانشکده داروسازی خرم آباد اخذ شد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

مجوز قطعی دانشکده داروسازی  خرم آباد اخذ شد

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کسب مجوز قطعی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، از رشد ۳۰ درصدی تعداد دانشیاران این دانشگاه خبر داد.

 ابوالفضل عباس زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران تحولات حوزه آموزش پزشکی و پیراپزشکی را نتیجه تلاش و همت مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه رشدی که دانشگاه علوم پزشکی لرستان از چهار سال گذشته تا کنون در حوزه آموزش داشته، به لحاظ کمی و کیفی خوب بوده است.

وی با بیان اینکه اخذ دو مجوز قطعی دانشکده های دندانپزشکی و داروسازی یکی از اقدامات مهم معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بود که با پتانسیل های لرستان ضروری به نظر می رسید، تصریح کرد: البته موافقت اصولی این دانشکده را در سال ۱۳۹۳ به دست آوردیم و از همان سال پذیرش دانشجو را آغاز کردیم و امسال چهارمین سالی خواهد بود که در رشته داروسازی دانشجو می پذیریم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اکنون با کسب مجوز قطعی این دانشکده می توانیم جذب هیأت علمی داشته باشیم که موجب ارتقاء سیستم آموزشی خواهد شد.

عباس زاده با تاکید بر اینکه در حوزه ی اخذ مجوز ارائه رشته های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد رشد چند برابری نسبت به دوره های گذشته داشته ایم، افزود: کسب مجوز رشته های دستیاری و ارتقاء رشته های دستیاری از یک رشته به چهار رشته از دیگر موفقیت های حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی برنامه اعتباربخشی درونی و بیرونی مراکز آموزشی درمانی را که چند سالی است آغاز شده را از برنامه های مفید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قلمداد کرد و روند اجرای آن در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هفته گذشته گروه ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی وضعیت مراکز آموزشی درمانی به لرستان سفر کردند که خوشبختانه عملکرد دانشگاه را در این بخش مثبت دانستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ابراز امیدواری کرد که در رتبه بندی خدمات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو کشور که به زودی اعلام خواهد شد لرستان جایگاه خوبی را به دست آورد.

عباس زاده با بیان اینکه در طی سه سال گذشته در ارتقای رتبه علمی اساتید نیز پیشرفت های خوبی داشته ایم که می توان به رشد ۸ برابری تعداد اساتید تمام و رشد ۳۰ درصدی تعداد دانشیاران اشاره کرد، گفت: در حوزه آموزش دانشجویان نیز کسب عناوین علمی در المپیادهای دانشجویی، کسب رتبه های برتر در آزمون علوم پایه و درصد بالای قبولی در پذیرش دانشجویان در آزمون دستیاری بسیار چشمگیر بوده است.

وی عنوان کرد: لرستان پتانسیل های بالایی به ویژه در حوزه آموزش دارد که از آن جمله می توان به رشد و ارتقای مرتبه علمی اعضای هیأت علمی و خیل عظیم دانشجویان لرستانی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی اشاره کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: ما باید بستر حضور ظرفیت های علمی بومی را در استان فراهم کنیم که قطعا باعث رشد و توسعه لرستان می شود.  96/5/11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.