حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمید عیدی به دیار حق شتافت

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمید عیدی استاد حوزه و دانشگاه، از مؤسسان حوزه علمیه خرم‌آباد و استاد برجسته و شهیر دانشگاه‌های لرستان امروز 95/12/10 در سن 93 سالگی به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.
حمید عیدی که بیش از نیم‌قرن در تدریس علوم دینی و قرآنی در مدارس و دانشگاه‌های خرم‌آباد فعالیت داشت سال ۱۳۰۲ در خرم‌آباد متولد شد.
عیدی فرزند کربلایی موسی که در کودکی علاقه وافری به طلبگی و تحصیل علوم دینی داشت با کمک و ارشاد مرحوم آیت‌الله کمالوند خرم‌آبادی برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه شد.
وی با عزیمت مرحوم آیت‌الله بروجردی از بروجرد به شهر مقدس قم، در سال 1323 برای تداوم تحصیلات حوزوی وارد قم شد و در محضر اساتیدی همچون آیات عظام ‌ بروجردی، خوانساری، گلپایگانی، روح‌الله کمالوند، مرعشی نجفی، محقق ‌داماد و عباس‌علی شاهرودی کسب فیض کرد.
حجت‌الاسلام عیدی با تأسیس حوزه علمیه خرم‌آباد در سال 1330 به خرم‌آباد بازگشت و در حوزه کمالیه مشغول به تدریس شد.
وی در سال 1336 موفق به اخذ مدرک کارشناسی، در سال 1339 کارشناسی ارشد و در سال 1342 موفق به اخذ درجه دکترا از دانشگاه تهران شد.
این روحانی وارسته عرفان را نزد بدیع‌الزمان فروزانفر و مهدی الهی‌قمشه‌ای، فقه و فلسفه را نزد جواد مصلح، حسینعلی راشد و محمود شهاب، ادبیات عرب را نزد محمد محمدی، فارسی را در محضر مدرس رضوی و تفسیر قرآن را نزد سعید محمد مشکوه طی کرد.
از دکتر عیدی که بیش از 6 دهه از عمر خود را صرف تدریس علوم دینی، قرآنی و فلسفی و مذهبی کرد چندین کتاب با موضوعات دینی، مذهبی و فلسفی به چاپ رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به نقد عقاید، شرح حال خواجه نصیر، یادگار عمر، شرح حال خدیجه کبری (س) و داستان کربلا اشاره کرد.

مراسم تشییع این چهره فرهیخته علمی، حوزوی و فرهنگی ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 11 اسفندماه از آرامستان خضر به سمت قبرستان صالحین با حضور اقشار مختلف مردم استان برگزار می‌شود  95/12/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.